![]() |
En kund till mig har flera webbsiter f n på grund av att han inte godkänt den nya designen, vi gjort, ännu.
Dock har har kunden "tappat bort" fakturan för domänen till den gamla sajten ( som egentligen fortfarande skall vara i bruk). Det stora problemet är att kunden inte vet vilket webbhotell som han låg på innan så det gör det lite problematiskt vem som hostar (den gamla) webbsajten. Så; hur göra för att ta reda på vilket det gamla webbhotellet är. Är det att gå igenom alla fakturor, helt enkelt?! |
Man borde kunna se på namnserver vem som har denna, typ ns1.loopia.se eller liknande. Annars går det alltid att söka på vem som äger ip adressen
|
|
Citat:
den visar vem som äger ett ip nummer.. den som äger ip nummer behöver inte äga servern som siten ligger på eller ens återförsäljarkontot som sålt det.. men gör man en whois på ett domän så borde man kunna hitta tillräcklig kontakt information. |
Kolla här: http://whois.domaintools.com/
Där kan du få fram både vilken registerar domänen har, mot vilken ip den pekar och vilket hotell den ligger på. |
Det blir bara konstigare och konstigare. Det pekar på en dedikerad server i tyskland.
Tror att jag har grepp på det nu. Tack för tipsen. |
kan vara så enkelt att företaget som var din kunds förra webhotell hyr en server i tyskland. kan även vara så att dom köpt ett återförsäljarkonto av någon som hyr en server i tyskland.. osv osv :P.
skicka mig ett PM om det inte löser sig. |
Det har löst sig med förnyelse av domänen. Nu skall jag försöka få tag på filerna på webhotellet. Kunden borde ha papper någonstans iaf.
Den tekniska kontakten är onåbar. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson