WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Drabbade Prionetkunder.... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27206)

Staffanos 2008-02-16 16:48

Men...efter detta, måste prionet vara det säkraste hotellet i världen hahaha ! Vi som drabbats kanske kunde begära någon kompensation för att stanna kvar(föra en grupp talan) ? (jag startar en tråd för det här på WN)
Ni som vill hamna på en sidan med +30åringar i GBG hör av er, så kan jag lägga in er som länkar...vi kunde helt enkelt få ut något ur detta haveri ! Se möjlgheterna, istället för problemen :=)

club30.se

Har ni fler (rimliga) förslag ?

JimmyOh 2008-02-16 16:52

Bra! :) Man får allt ta och vända allt detta till något positivt, precis som du säger. Good, good! :)

daaaajM 2008-02-16 19:01

Man känner sig lite lurad, man får nästan ett slappt intryck av dom -.- Det har krånglat rejält den senaste tiden :/ Kompensation skulle inte sitta fel! Pengar behövs ej, utan lite extra bandwidth eller utrymme skulle fungera bra!

Alto 2008-02-16 19:30

Ja ett par miljoner var ska ni väl få?

Betalar man typ < en hundring per månad så ska självfallet de kunna skydda sig mot ALLA tänkbara attacker, för hackarna kommer inte dagligen på nya sätt för intråg.. nej icke! Proinet budget hotel bör ha extrema tillgångar! För gigantiska företag/sidor med hela säkerhets avdelningar blir inte alls hackade.. nej för fassen..

Nä, det är inte det att man bara kan byta hotell.. nej nej...

FredrikNas 2008-02-16 19:41

Håller med föregående talare till 100%

för det första: så brukar webhotell friskriva sig från ekonomisk ansvar över användarens filer och databaser (se ditt avtal).

för det andra: så är det precis som alto säger.

för det tredje:, fine säg att ni ska få ersättning för förlorad upptid, det handlar om kanske 50kr totalt för nertiden som varit (för ni har ju knappast rätt till mer?) så är det verkligen värt allt besvär för en sån struntsumma?

för det fjärde: Driver man en inkomst kritisk sida bör man kanske fundera över både valet, och varför man inte har egen backup av både filer och databaser (sure, ni har betalat för backup, men vad är det som säger att backupen fungerar när olyckan väl är framme?) därav är det både smart och logiskt att köra egna backuper med, finns både gratis och billiga program över hela weben för detta.

Jag är själv proinet ÅF kund.

Staffanos 2008-02-16 20:15

Citat:

Originally posted by Alto@Feb 16 2008, 20:30
Ja ett par miljoner var ska ni väl få?
Betalar man typ en hundring per månad så ska självfallet de kunna skydda sig mot ALLA tänkbara attacker, för hackarna kommer inte dagligen på nya sätt för intråg.. nej icke Proinet budget hotel bör ha extrema tillgångar För gigantiska företag/sidor med hela säkerhets avdelningar blir inte alls hackade.. nej för fassen..
Nä, det är inte det att man bara kan byta hotell.. nej nej...

Kan ni inte hålla er till ämnet ? Det handlar om att på något sätt försöka vända detta till något bra, både för kunderna och Proinet. Sedan kvittar det vad det kostar, ett avtal är ett avtal !

Urkburk 2008-02-16 20:21

Vi behöver inte vara oroliga... Har som sagt varit kund sedan jan 2006, och jag har fått kompensation mer än en gång sedan dess :P

Edit: ...men borde vi inte diskutera en eventuell polisanmälan mot sabotörerna/sabotören i denna tråd?

Gustav 2008-02-16 21:18

Det enda vettiga ni kan göra är att polisanmäla intrången. Någon har saboterat för er och därmed har ni rätt till skadestånd. Dock ska inte de kraven riktas mot Proinet, utan mot personerna bakom sabotaget. Nu har jag inte läst Proinets avtal, men alla hostingbolag friskriver sig från den här typen av händelser.

Vad har 30 åriga män i Göteborg med Proinet att göra förresten? Ni tappade mig helt där.

Foa 2008-02-16 21:24

Citat:

Vi behöver inte vara oroliga... Har som sagt varit kund sedan jan 2006, och jag har fått kompensation mer än en gång sedan dess tongue.gif
Jag har också vatt med sedan 2006.. men kompenserad enbart en gång.

Blir detta då andra gången.. jag har ett paket som enl. Proinet så småningom skall uppgraderas då det löper ut... och som kommer att kosta ett par hundringar extra.. kanske man kan få den uppgraderingen gratis då tills nästa periods utgång.
Uppgraderingarna skulle visst heta Lilla och Avancerat...

Jag paxar Avancerat ifall du läser Kjetil!!!!

stareye 2008-02-16 21:47

Citat:

Originally posted by Gustav@Feb 16 2008, 22:18
Det enda vettiga ni kan göra är att polisanmäla intrången. Någon har saboterat för er och därmed har ni rätt till skadestånd. Dock ska inte de kraven riktas mot Proinet, utan mot personerna bakom sabotaget. Nu har jag inte läst Proinets avtal, men alla hostingbolag friskriver sig från den här typen av händelser.

Vad har 30 åriga män i Göteborg med Proinet att göra förresten? Ni tappade mig helt där.

Japp, polisanmäla är det rätta och om jag inte minns fel från vårt samtal tidigare idag kommer Kjetil att gå ut med ett mail till alla kunder med uppmaning om att polisanmäla händelsen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson