![]() |
Ska skriva en affärsplan och vill gärna ha inspiration i form av andra affärsplaner för kommersiella webbsidor.
Finns det någon sida som har exempel på sådana, eller någon medlem på WN som har en som de kan dela med sig till mig? Jag är alltså inte intresserad av vad det är för affärsplan utan helt enkelt hur upplägget ser ut och vad som kan vara bra att ta med. Har några affärsplaner för andra ändamål men vill gärna läsa några som är 100% för kommersiella webbsidor. |
Kan rekommendera handboken till Venture Cup: http://vast.venturecup.se/sw6028.asp
Handlar dock inte om just webbsidor men det finns en hel del värdefull information i den. |
Citat:
Produkten är ju en webbsida. Känns på något sätt svårt att få till en bra/läsvärd affärsplan när man inte riktigt vet vad man ska ta upp respektive strunta i. |
Facebook har ingen affärsplan ;)
|
Citat:
|
Affärsplan är en affärsplan. D.v.s en plan på hur du skall lyckas med din verksamhet.. Spelar ingen som helst roll inom vilken bransch, utan planen skall alltid innehålla samma element om marknad, konkurrenter, 3-5 åriga mål, kompetens, med mera...
Ge mig din mailadress så skall jag skicka över något exempel... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson