![]() |
Hej, vi ska nu ut med en ny tjänst för online/ofline fakturering. Tacksam för alla tips om buggar ni hittar eller om nåt saknas om ni skulle använda en sådan tjänst.
Logga in med demo / demo Fakturor.nu |
När man är på "Ändra kund" och trycker på (?) bredvid ex. "kundnummer" så kommer först blocket på ett ställe, sen stänger man den (papperskorg?) och öppnar den igen så kommer den på ett annat ställe... Rolig funktion eller bugg ;)
Något som jag skulle vilja se är att när man vill skicka en faktura igen så ska man få upp de e-mail adresser man har skickat till tidigare. När man skickar fakturan skulle jag vilja få den i html och inte behöva klicka på en länk för att se den. Eventuellt bifogad *.html fil. Tror det är en bugg i designen, bilden med loggan och den rundade delen bredvid menyn ser ut att hamna 1px ner vilket gör att det blir ett glapp mellan menyn och den rundade delen i höjd. www.karlroos.se/skit/fakturor.png Använder Firefox 3 Beta 2. Annars är den skitbra, kanske inte världens roligaste design men den är funktionell. Dessutom tycker jag att Tango ikoner är tråkiga, men det är upp till dig! Keep it up ;) |
Tack KarlRoos, ska kika på det du skrev.
|
Kanske aningen dyrt med 99 kr i månaden? Är ju inte så svårt endå att hålla koll på sina fakturor. Kanske bättre med ett lägre pris för att få fler användare? Kan ju ha helt fel men iaf.
|
Ja, vi kommer titta även på priser så det är bra att du kommer med din synpunkt här. Dock är det tänkt att det ska ingå mer och mer i det priset så att användaren som gått med känner att det byggs ut medans priset inte förändras.
|
Vad är skillnaden på din tjänst och http://fakturan.nu/ ?
|
Största skillnaden syns inte just nu, men den kommer att märkas när vi haft tjänsten ute ett tag. Att vi inte släpper den gratis för alla som vill skicka en faktura lite då och då gör att vi kommer att koncentrera oss på de som arbetar mer aktivt med fakturering, gratiskunder slipper belasta systemet för de som betalar, samt att vi kommer kunna erbjuda fler tjänster som kommer göra detta till en mer anpassad tjänst för kunder som jobbar mycket med fakturering som fakturabevakning, inkassotjänster mm.
Vi är inte ute efter Kalle som ska skicka faktura på 150 kr för sina gamla byxor som han sålde på tradera :) och sedan fortsätter plugga :) |
Ser väldigt bra ut funktionsmässigt!
Designmässigt lockas jag dock mer av Fakturan.nu :) |
* Du kan kopiara ...
* demo konto, * checkboxar har inga labels (eller ser inte likadana ut som resterande eller fungerar ej att klicka på ) *"622 - 46 Copyright © fakturor.nu 2008" <- otydligt vad som menas. * Finns pdf-funktionalitet? * Fixa gärna url-rewrite då sökvägen är mindre tilltalande. *rabatten fungerar ej tillfredställande (testa 100m hallonremmar med 1 kr rabatt) är rabatten per enhet eller på delsumman? *gärna en "date picker" som komplement till datumväljare * markup (html) lämnar en del att önska. Bra idé med mer satsning på layout så kan det bli toppen!! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson