WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Ny sajt har sjösatts (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27024)

biokonsult 2008-02-09 19:56

:o

har hållt på ett tag till och från med sajten: www.contobacco.se äntligen är den nästan klar, har inte gått igenom txten än, designen är i stort sätt klar lite osäker på färgerna ... Skulle NåN våga handla här???

<_< ------------------> :P

sasserdude 2008-02-09 20:48

Det är väldigt mycket kod jämfört med vad sidan har för innehåll..

Men sidan är väl helt ok, men det finns mycket som du kan fixa till när det gäller koden och sen tex webshoppen att den var integrerad i sidan osv..

Gustav 2008-02-09 21:11

Designen lämnar en del att önska. Den ser helt enkelt inte professionell ut. Dollarsedlar på förstasidan gör dessutom att jag får känslan av att ha hamnat på någon mfa-sida med budskap om att "tjäna snabba pengar".

Ett annat problem är att sidan inte ser ut att vara en e-butik, utan en informationssida. Att det finns mycket information är bra. Men har sidan som syfte att sälja någonting så måste surfaren genas kunna identifiera sidan som en shop. Element såsom produktmeny, varukorg och produkterbjudanden saknas på förstasidan. Upplägget gör att ni troligen förlorar en majoritet av era potentiella kunder redan efter några sekunders vistelse på webbsidan. En kund som tror sig ha kommit fel backar i webbläsaren omgående.

Jag kan rekommendera att ni strukturerar om hela sidan och betalar en designer några kronor för att ge webbsidan ett lite seriösare intryck. En riktigt professionell design kostar lätt skjortan, men det finns begåvade ungdomar att hyra för några hundralappar för den som saknar kapital att röra sig med.

I övrigt så gillar jag idén om att kunna tillverka sin egen tobak. Inte därför att det blir billigare, utan därför att det är en kul grej.

Varför är varningstexten på engelska?

sasserdude 2008-02-09 21:19

Citat:

Originally posted by Gustav@Feb 9 2008, 22:11
Designen lämnar en del att önska. Den ser helt enkelt inte professionell ut. Dollarsedlar på förstasidan gör dessutom att jag får känslan av att ha hamnat på någon mfa-sida med budskap om att "tjäna snabba pengar".

Ett annat problem är att sidan inte ser ut att vara en e-butik, utan en informationssida. Att det finns mycket information är bra. Men har sidan som syfte att sälja någonting så måste surfaren genas kunna identifiera sidan som en shop. Element såsom produktmeny, varukorg och produkterbjudanden saknas på förstasidan. Upplägget gör att ni troligen förlorar en majoritet av era potentiella kunder redan efter några sekunders vistelse på webbsidan. En kund som tror sig ha kommit fel backar i webbläsaren omgående.

Jag kan rekommendera att ni strukturerar om hela sidan och betalar en designer några kronor för att ge webbsidan ett lite seriösare intryck. En riktigt professionell design kostar lätt skjortan, men det finns begåvade ungdomar att hyra för några hundralappar för den som saknar kapital att röra sig med.

I övrigt så gillar jag idén om att kunna tillverka sin egen tobak. Inte därför att det blir billigare, utan därför att det är en kul grej.

Varför är varningstexten på engelska?

Håller med dig..

KarlRoos 2008-02-09 21:45

Sidan ser oseriös ut;
bakgrunden, kantiga bilder, onödiga bilder (pengarna bla.)

Dessutom att webbbutiken inte alls liknar resten av sidan.

biokonsult 2008-02-09 22:05

ja det är svårt det där med att sälja grejer.......det är ju så litet projekt räknar med att sälja för typ 500-1000kr/mån och även om man skulle göra sajten så att säga dyrare och sälja för 2-4000kr/ mån så skulle det ta år att få igen pengarna.....Bra jag har fått lite svar = man kanske inte vågar handla?

Att sälja prylar är mycket svårt oftast så har folk det redan i blodet att få till en sida som säljer bra eller en fysisk butik i verkligheten är otroligt svårt

Senaste exemplet var en butik som jag handla i där affärsinnehavaren var mycket proffsig och alltid såg till att butiken var ganska trång och mycket produkter överallt det gjorde att kunderna var alltid intresserade av att handla något. Butiken såldes nya ägaren byggde om hela butiken butiken vart jätte fin och gav ett mycket seriöst intryck, men tyvärr så fattades det nått butiken så stel och tom ut, det är inte mycket kunder kvar i butiken skulle inte förvåna mig ifall den slår igen snart.....

Jag tycker snarare att min sida ser alldeles för barnsligt ut och för seriös skulle nog vilja ha ännu mera info med sämre bilder lite mera felstavningar och allmänt skabbigare... :lol:

ps. jag har sålt produkter i 20år seriöst och fint säljer inte om man inte heter ikea..... obs! med det är inget sagt att min sida säljer för det tror jag egentligen inte att den gör det men det är kul att göra den :lol:

biokonsult 2008-02-09 22:14

man kanske ska skita i allt och använda sig av bara shopen ????
lite information och bara produkter....

citrusen 2008-02-09 22:44

Ärligt. Jag skulle intevåga handla på sidan. Allt hänger på designen och kontaktsidan.

Från sidan:
Citat:

Frågor, förslag och överig kontakt kan skickas via E-post till [email protected]
tobakshistoria.com ? Borde vara contobacco.se samt något telefonnr man kan ringa, eller en adress.

Hittade också stavfel. Tex: överig

Samt att det känns som om du/ni kopierat allt från
Kod:

http://www.cuthof.se/public/beredning_ratubak_snus.asp?p=2&q=1

preppie 2008-02-09 22:49

bra idé och snygg sida!

biokonsult 2008-02-09 22:54

Citat:

Originally posted by citrusen@Feb 9 2008, 23:44
Ärligt. Jag skulle intevåga handla på sidan. Allt hänger på designen och kontaktsidan.

Från sidan:
Citat:

Frågor, förslag och överig kontakt kan skickas via E-post till [email protected]
tobakshistoria.com ? Borde vara contobacco.se samt något telefonnr man kan ringa, eller en adress.

Hittade också stavfel. Tex: överig

Samt att det känns som om du/ni kopierat allt från
Kod:

http://www.cuthof.se/public/beredning_ratubak_snus.asp?p=2&q=1

he he ja det är lite rörigt just nu hoppas att jag får till det i veckan...."undrar om man skulle våga handla där själv" :ph34r:

:lol:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson