![]() |
Hej!
Skulle in och redigera saker och ting idag på en av mina sidor. Upptäckte då att WP admin är väldigt segt. Det kan ta upp till 20sek bara för att markera en kort mening osv. Har scannat datorn och inte ett enda hot finns. inte så konstigt då detta är en helt ny dator som har använts två gånger enbart. Hastigheten ligger på 100/10 så det är inget fel på linan. Själva sidan är inte seg i sig utan bara adminpanelen. Det är då Wordpress vi snackar om (WP). Någon som har några ideer på vad detta kan vara? |
Det kan ju vara servern som behöver sig en städning, tex genom att städa bort loggfiler eller spamemail. De låter ju som att något är överbelastat.
|
Du får det att låta som en windows-server som varit uppe i över 30 dagar. :)
|
Citat:
Har cirka 15 domäner parkerade på detta binero konto, men det kan väl knappast göra det hela segare?:| empty: ja det är ritkigt segt och det laggar satan :blink: |
Skapa en ticket eller maila och fråga vad du har för workload på cpu,minne,etc på burken du ligger, dom kan nog svara...och är det högt blir dom nog angelägna att fixa det...
Kan ju vara databas burken som segar, nu har vi inte så mycket info, men be binero felsöka... |
Citat:
|
Problemet löst.
Det är IE7 som kluddar! usch! |
Jag har problem i IE6 med att wordpress kan bli riktigt seg om jag har dn.se öppen eller någon sida med mycket flashannonser.
|
Citat:
Men är detta någon slags bugg i WP eller ligger felet hos IE? |
Ingen aning. Varför inte pröva med eldräven istället ett tag?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson