![]() |
kolla på min meny här:
http://www.glamer.se/meny/test.html# kod: #topmeny li:hover { color: #742600; float: left; cursor: pointer; list-style-type: none; margin: 0; padding: 5px; background:url(media/blockactive.gif) center center repeat-x; } #topmeny .aktiv{ color: #742600; background: transparent url(media/blockactive.gif) center center repeat-x; } Vad är det jag ska skriva istället för att få hovern att funka i IE med? Tacksam för all hjälp! |
CSS attributet :hover stöds inte av äldre versioner än IE 7. Men det finns work-arounds om du googlar lite.
I IE7 måste du ange en giltig DOCTYPE för att effekten ska fungera. |
Citat:
ska kika på det, försökt googla men inte hittat någon som funkat än, men får försöka lite till ;) |
Som statistiken ser ut nu~ så använder 33.5%, IE6 och 34.3% IE7. I kommande säkerhetsuppdateringar inkluderar Microsoft IE7 vilket säkert bidrar till lite annorlunda resultat framöver.
Att folk lämnar IE6 bakom sig är ju iaf ett steg i rätt riktning. |
Varifrån kommer den statistiken?
|
Du bör bara använda hover på länkar än så länge.
Ja, IE suger men tyvärr måste man ju bry sig om den ändå =) |
Om du ska ha en bakgrundsbild på hover kan du endast göra detta om bilden ligger i A
Kod:
sak a:link Borde funka ;) |
En riktigt vass javascript-patch som får MSIE att uppträda som om den följde standarderna korrekt, är Dean Edwards IE7: ie7-js.googlecode.com
Fortfarande beta (sedan januari), men funkar riktigt bra. Den fixar inte bara :hover för godtyckligt element, utan också +,>,~-selektorerna, png-support och mycket annat. Funkar för MSIE5 och uppåt. |
Citat:
När jag gör webbplatser håller jag mig till punkt och pricka efter W3C metoder, XHTML 1.0 Strict och CSS2, har IE[valfritt versionsnummer här] problem med det får IE-användarna i princip skylla sig själva, det är min mening. Mina problem består dock bara av sånt som att IE behandlar marginaler olika osv, för jag vägrar lägga in några fula IE-fixar i min kod. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson