![]() |
Hej!
Jo det är så att någon har kunnat komma in på mitt paypal konto och då gjort så att den personen betalat grejer för runt 3000 kronor från mitt konto. Kan jag på något sätt få mina pengar tillbaka? |
Citat:
Det första jag gjorde var att byta ut lösenorden till mitt paypalkonto samt min e-post, sen har jag mejlat PayPal och de företagen som tagit emot betalningarna. |
Jag har märkt av på sistone att jag fått ett antal email som försöker med phising. Tror de flesta på wn.se är tillräckligt slipade för att inte gå på sånt, men vill ändå göra er uppmärksamma på det. Klicka aldrig på några länkar i email :)
|
Citat:
|
Det är väl PayPal främst som kan hjälpa dig. Jag vet inte om bankerna kan göra så mycket i det här fallet då du tillåter PayPal att dra pengar från ditt konto när du har kopplat kortet till ditt konto.
|
Tror knappast att dom "hackat" ditt paypal konto, antagligen någon sida du varit medlemm på som blivit hackad som du använder samma lösenord för din mail eller paypal konto.
Eller du surfat från ett oskyddat nät, eller någon tagit över din dator. |
Citat:
Men i vilket fall som helst hur kul är det att bli av med 3000 kronor? |
Du borde skaffa dig Paypals nya "security key".
https://www.paypal.com/securitykey Den kostar $5 och är väl värd pengarna. En liten elekronisk dosa som genererar en sexsiffrig engångskod varje gång du ska logga in på ditt konto. Du kommer känna dig mycket tryggare med detta extra "offline" skydd. |
Citat:
|
Får samma mess som dig, Bladet.
Verkar inte funka för oss i Sverige? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson