![]() |
Nu är jag riktigt sur på loopia.
Reggade en domän i arpil 2006, betalade fakturan och hade det bra. Fick ny faktura i arpil 2007, betalade även denna och hade det bra. Här om dagen när jag ska "starta" upp projektet som jag har tänkt för denna sida så blir jag förvånad över att se att den domänen är registrerad hos GO daddy. Enl who is så blev domänen registrerad första gången i december 2006. När jag pratar med dom så visar dom ingen större intresse i att hjälpa mig, utan hänvisar först till GO daddy. Varför in i he**e ska jag ringa till dom och ta reda på vad som har hänt. Jag har registrerat den hos er ju....... Sen så hänvisar dom mig till sin registry avdelning, dit man bara kan maila... Jag säger åt dom att jag vill prata i telefon med någon och inte lösa detta via mail. Men nej nej, dom behöver en vecka på sig att undersöka vad som har hänt...... GRYMT ARG...... Kan man stämma dom för detta..... Jag vill ha STORA skadeståndet =)) |
Att dom tagit betalt i april 2007, när den blev reggad hos GoDaddy dec 2006, är en gåta...
Sen är det ju ditt ansvar att kontrollera att domänen blivit registrerad.... Om lokala konsum butiken tar 200 kr för mycket betalt för något, så är det ditt ansvar som kund att kontrollera att allting står rätt till.. |
Jag anlitade loopia i april 2006 för att registrera domänen, så då förväntar jag mig att dom ska göra det. Det är ju ändå det dom bla sysslar med.
Om det hade gått rätt till så skulle inte go daddy kunna registrera den i dec 2006 |
Loopia har ju helt klart brustit i och med att domännamnet inte varit registrerat av dem, trots att ni betalt domänen, de har ju haft över ett halvår på sig att registrera den innan annan registrerat den via godaddy.
|
Enklast är att kontakta loopia. Du har förmodigen kvitton från betalningarna och fråga vad fan som hänt.
|
Han har ju kontaktat Loopia?
|
Sagoborgen har mycket riktigt kontaktat supporten gällande ett visst domännamn.
För att kunden korrekt skulle få återkoppling så snart ansvarig har fått fram varför domännamnet inte ägs av kunden i dagsläget ombads kunden att skicka in ett epostmeddelande till vår domännamnsavdelning. Supporten har inte möjlighet att få fram sådan information. Det är mindre troligt att det skulle ta en vecka innan vi kan ge besked gällande ärendet, även om det kanske tar någon dag innan all information finns tillhanda. Vi har naturligtvis redan påbörjat en utredning gällande vad som har hänt med domännamnet och om Sagoborgen skickar in ett e-postmeddelande till [email protected] kommer kunden få svar så snart utredningen är klar. |
Exakt samma sak med Loopia har hänt mig med. Ingen ersättning heller, eller förståelse heller för den delen. Uselt Loopia.
|
Tämligen tramsigt av loopia att kräva att kunden ska skicka ett mail. Kan inte personen i supporten vidarebefodra ärendet internt?
Det är sådana här historier som gör att jag tvekar inför vissa företags tjänster oavsett hur bra de ser ut att vara på pappret... Trist att de inte anstränger sig mera med servicen. Hoppas det löser sig! |
Större företag har inte alltför sällan brister i kommunikationen. I detta fall är visserligen inte företaget stort i fråga om antalet anställda men däremot hanterar de väldigt mycket information och eftersom detta är deras bransch bör de anstränga sig mer för att få det att fungera ordentligt....
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson