WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Köpt annonsering idag... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=2674)

Johan H 2004-07-01 15:47

För måååååååååååååååånga tusen kronor.
Köpt annonsering i 3 olika tidningar, i 6 månader framöver start i augusti.
Hoppas det ger något ;)

Någon som kan tips på bra tidningar?

dee 2004-07-01 15:57

det beror väl lite på vilken marknad du ska rikta in dig på. Störst inom data och spel är väl "PC för alla", "PCGamer" och "SuperPlay". själv har jag annonserat i pcgamer och tyckte inte att det gav så mycket resultat... Vilken reklam storlek har du valt?

Johan H 2004-07-01 16:06

Citat:

Originally posted by dee@Jul 1 2004, 15:57
det beror väl lite på vilken marknad du ska rikta in dig på. Störst inom data och spel är väl "PC för alla", "PCGamer" och "SuperPlay". själv har jag annonserat i pcgamer och tyckte inte att det gav så mycket resultat... Vilken reklam storlek har du valt?
Små annonser men kontinuerligt, d.v.s. vi kommer minst ha 1-2 annonser UTE PER DAG i 6 månader.

Oftast rör det sig om 1 spalt gånger 60 mm :)

resebranschen...
inge IDG här ínte

David 2004-07-01 16:21

As a matter of interest, vem bokade du annonseringen genom?

Johan H 2004-07-01 17:38

Citat:

Originally posted by David@Jul 1 2004, 16:21
As a matter of interest, vem bokade du annonseringen genom?
Själv såklart, skulle aldrig använda mig av en reklambyrå eller dylikt.
Jag ringer och säger vad kostar detta, de ger mig ett pris så säger jag, jag betalar bara 70% av det där priset, take it or leave it...
såklart de tar det <_<

Tobbe 2004-07-01 17:46

Citat:

Originally posted by Haghjoo@Jul 1 2004, 17:38
Jag ringer och säger vad kostar detta, de ger mig ett pris så säger jag, jag betalar bara 70% av det där priset, take it or leave it...
såklart de tar det <_<

Jag kommer ihåg när vi köpte löpande helsidor i ungdomstidningar.. du kan få ca 50% rabatt på listpriserna om du bokar för flera nr (vi körde iofsig årsbokningar..) Fortsätt pruta, det måste gå att trycka ner ännu mer :D

Johan H 2004-07-01 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe
Citat:

Ursprungligen postat av Haghjoo
såklart de tar det <_<

Jag kommer ihåg när vi köpte löpande helsidor i ungdomstidningar.. du kan få ca 50% rabatt på listpriserna om du bokar för flera nr (vi körde iofsig årsbokningar..) Fortsätt pruta, det måste gå att trycka ner ännu mer :D

Jo helsidor....
Jag köper mindre annonser.
Mycket mindre.

T.ex. så har jag köpt 3 annonser i veckan i 6 månader framöver hos en tidning.
Blir ju snabbt mycket.... :-)

digiArt 2004-07-01 21:24

Apropå rabatter, CAP & Design hade en intressant artikel i ämnet tidigare i år...leta upp den.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson