WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Asterix (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26669)

klein 2008-01-27 18:52

Finns någon som hostar Asterix lösningar bland landets webhotell eller skall man köra det i en VPS/ Coloburk?

jonny 2008-01-27 19:03

Jag skulle nog snarare kika bland iptelefonioperatörerna isf. Har för mig att Decibel höll på med nån asterixbaserad lösning.

tomas70 2008-01-27 19:09

Jag använder mig av comsolvia sedan länge nu och jag är supernöjd.
Otroligt bra support, Långt över förväntan.
Otroligt bra prestanda och tillgängligheten är det inget att snacka om då den är kanon bra.
Rekommenderas varmt.

Se denna länk för mer information

Men om något webbhotell hostar Asterix vet jag tyvärr inte nåt om, men skulle nog föreslå en vps för detta.
Comsolvia centrexcom

La till en länk till.

weetabix 2008-01-27 19:56

kika pbxes.org, funkar bra.

oller 2008-01-27 22:40

Asterisk ffs! ^_^

roberthogberg 2008-01-28 12:20

Hej!

Kan också varmt rekommendera Comsolvia vad gäller Asterisk, Centrex lösningar och vid önskemål om egna anpassningar.

Mvh Robert Högberg

klein 2008-02-29 15:13

Citat:

Originally posted by itkraft@Jan 27 2008, 20:09
Jag använder mig av comsolvia sedan länge nu och jag är supernöjd.
Otroligt bra support, Långt över förväntan.
Otroligt bra prestanda och tillgängligheten är det inget att snacka om då den är kanon bra.
Rekommenderas varmt.

Se denna länk för mer information

Men om något webbhotell hostar Asterix vet jag tyvärr inte nåt om, men skulle nog föreslå en vps för detta.
Comsolvia centrexcom

La till en länk till.

Jag har begärt in lite offert från några aktarörer. Jag är lite skeptisk att köpa den här typen av tjänster av enskilda firmor som comsolvia är. Men dom kanske är duktiga på att drifta tjänsten.

Problemet är att det finns inte något utrymme för strul, att mailen strulla är nästa nolltolerans emot, att telefoni strular finns de ingen tolerans alls! Dom ängde ingen egen infrastruktur, vilket gör mig lite nervös..

patrikweb 2008-02-29 15:18

Problemet är att år 2008 så fungerar fortfarande inte ens mobil (gsm/3g) alltid, även fast telefoni kan ha en del problem.

Så att tro att du får en iptele lösning som är 100% är svårt att tro, vill du ha en stabil lösning sätt upp en egen redundant asterisk växel med några olika sip leverantörer.

klein 2008-02-29 16:07

Citat:

Originally posted by patrikweb@Feb 29 2008, 16:18
Problemet är att år 2008 så fungerar fortfarande inte ens mobil (gsm/3g) alltid, även fast telefoni kan ha en del problem.

Så att tro att du får en iptele lösning som är 100% är svårt att tro, vill du ha en stabil lösning sätt upp en egen redundant asterisk växel med några olika sip leverantörer.

Det tro jag inte heller!

Men jag vill att bolaget som drifta lösningen har ekonomi för göra en sån bra lösning som möjligt.

kullervo 2008-02-29 17:32

DCS

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson