WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Avstängd från Adsense (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26506)

Baldros 2008-01-22 08:46

Jag blev för några dagar avstängd från Google Adsense, precis lagom till min första utbetalning. Jag har aldrig klickat på mina egna annonser eller uppmanat andra och göra det, vilket jag skrev i min "överklagan".

Det enda jag kan komma på är att jag loggat in på Adsense i skolan och att någon klickat på reklamen därifrån, och att allt syns från samma ip-nummer, detta nämde jag också i min "överklagan".

Det är 3 månaders inkomst från min webbplats så jag är väldigt sugen på att få tillbaka kontot, är det någon som lyckats "överklaga"? Vilken typ av information är bra att ha med? Alla tips och/eller erfarenheter önskas!

Intet 2008-01-22 09:48

En fråga som jag funderat på. Blir "hela" ditt konto avstängt eller bara en viss webbplats på ditt konto?

Mattias 2008-01-22 10:04

Har tidigare läst om ett par som lyckats ta sig tillbaka.
Kriget har dock inte gått förbi obemärkt.

Citat:

Originally posted by Intet@Jan 22 2008, 10:48
En fråga som jag funderat på. Blir hela ditt konto avstängt eller bara en viss webbplats på ditt konto?

Båda delarna kan ske beroende på vad du gör och hur snälla Google är (ditt värde).

Kedi 2008-01-22 11:20

Citat:

Originally posted by micmac@Jan 22 2008, 09:46
Jag blev för några dagar avstängd från Google Adsense, precis lagom till min första utbetalning. Jag har aldrig klickat på mina egna annonser eller uppmanat andra och göra det, vilket jag skrev i min "överklagan".

Det enda jag kan komma på är att jag loggat in på Adsense i skolan och att någon klickat på reklamen därifrån, och att allt syns från samma ip-nummer, detta nämde jag också i min "överklagan".

Det är 3 månaders inkomst från min webbplats så jag är väldigt sugen på att få tillbaka kontot, är det någon som lyckats "överklaga"? Vilken typ av information är bra att ha med? Alla tips och/eller erfarenheter önskas!

Även om du överklagar så är det inte säkert att du får tillbaka ditt konto. Tyvärr är det webbplats ägaren som straffas om det sker för många klick via samma IP. Det finns seriösa ställen för det Google AdSense gör är inte särskilt seriöst.

Hamilton 2008-01-22 12:31

Helt meningslöst att överklaga, dom ändrar sig inte.
Råkade själv ut för exakt samma sak när det blev dags för 1a utbetalnigen.

biokonsult 2008-01-22 13:00

riktiga rövare dom där tänk så mycket pengar dom tjänar på att folk inte uppnår till gränsen för utbetalning gissningsvis nån/gra miljarder kr varje år .... :o :ph34r:

Baldros 2008-01-22 17:05

Tycker det är tråkigt att Google gör såhär, utveckla något system så att klicken från samma ip-nummer inte räknas eller något, inte bara stänga av folk och blåsa på dom pengara här och där. Sedan borde det vara så att dom ska bevisa min skuld och inte så att jag ska bevisa min oskuld.

Min första överklagan blev nekad så jag antar att det inte är någon idé och göra det igen. Är det bara göra ett nytt konto och vad ska man tänka på då för att inte hamna i trubbel?

ztream 2008-01-22 17:08

Ha en sida med massa besökare som inte sitter på samma IP och klickar på dina annonser.

Google stänger säkert av 1000 fuskkonton om dagen skulle jag gissa och tyvärr är definitionen av ett fuskkonto att det tjänar lite pengar och väldigt sakta, har väldigt lite besökare och väldigt många klick från samma IP-adresser.

AnOnYmUs 2008-01-22 17:29

Men samma scenario varenda gång. Avstängningen sker när man nått sin utbetalning. Med andra ord visar du gratis reklam ett bra tag och Google tjänar på detta.

Nicklas 2008-01-22 17:42

Ingen rök utan eld, det gäller att vara riktigt försiktig och absolut inte klicka på sina egna annonser som tyvärr många gör. (enligt egna erfarenheter från affiliate nätverken)
Det är inte så konstigt att Google stänger av fuskare för att få trovärdighet i sitt nätverk, Jag tycker att affiliate nätverken borde vara lika tuffa vid mistänkt fusk.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson