Lars-Göran Forsberg |
2008-01-16 11:55 |
Citat:
Originally posted by Kjette@Jan 16 2008, 11:22
Det jag syftade på var att någon har beställt dom hos Loopia ev. hos Binero men inte betalat för dom än? Jag vet att Loopia har ett sådant system, är bara att söka här på WN.
|
Det stämmer. Om Loopia har en befintlig beställning på ett domännamn så tar vi inte emot en till sådan. Domännamnet visas dock som ledigt hos andra leverantörer tills det är registrerat hos registry för den aktuella toppdomänen (t.ex. II-stiftelsen för .se). Detta gäller för alla typer av domännamn och alltså inte endast .se.
Jag skulle tro att det fungerar på liknande sätt hos Binero och även andra företag som registrerar domännamn men jag kan givetvis inte svara för dem.
Hurvida man får domännamnet om man beställer det via en annan leverantör beror helt på vem som först registrerar det hos aktuellt registry. Viktigt för kunden i fråga att tänka på är att fullgöra alla sina åtaganden så snart som möjligt för att säkerställa att man får domännamnet. Hos Loopia inkluderar detta t.ex. att betala den faktura som skickas ut för domännamnet.
|