WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Dialer till Sony Ericsson lur (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26282)

se7en 2008-01-14 09:56

Jag är i behov av något litet program som installeras i datorn och känner av att en Sony Ericsson lur är inkopplad. Därfefter ska jag kunna knappa numret i datorn (programmet) och telefonen ringer upp nr och kopplar upp samtalet. Inget avancerat utan mer en sip-telefon liknande funktioner. Har googlat och sökt på S E hemsida utan resultat. Tacksam för alla svar!

Anders Larsson 2008-01-14 13:12

Det är lite OT, men jag har precis installerat ett sådana program till min Nokiatelefon. Kan ringa upp, avsluta samtal, skicka sms, läsa sms osv från datorn. Väldigt smidigt. Nokia PC Phone heter det jag kör, anslutet automatiskt via Bluetooth när jag kommer i närheten av datorn.

Jag har tidigare använt ett program som hette FMA, Floats Mobile Agent, till mig SE telefon, som har liknande funktioner. Längesen jag körde det dock, en googling på FMA kan nog hjälpa dig.

se7en 2008-01-14 13:18

Citat:

Originally posted by Anders Larsson@Jan 14 2008, 14:12
Det är lite OT, men jag har precis installerat ett sådana program till min Nokiatelefon. Kan ringa upp, avsluta samtal, skicka sms, läsa sms osv från datorn. Väldigt smidigt. Nokia PC Phone heter det jag kör, anslutet automatiskt via Bluetooth när jag kommer i närheten av datorn.
Jag har tidigare använt ett program som hette FMA, Floats Mobile Agent, till mig SE telefon, som har liknande funktioner. Längesen jag körde det dock, en googling på FMA kan nog hjälpa dig.

Tack!! Ska utvärdera programmen och postar säkert vad jag tyckte/hur det fungerade här.

Holger 2008-01-14 16:44

Citat:

Originally posted by se7en@Jan 14 2008, 09:56
Jag är i behov av något litet program som installeras i datorn och känner av att en Sony Ericsson lur är inkopplad. Därfefter ska jag kunna knappa numret i datorn (programmet) och telefonen ringer upp nr och kopplar upp samtalet. Inget avancerat utan mer en sip-telefon liknande funktioner. Har googlat och sökt på S E hemsida utan resultat. Tacksam för alla svar

Har du kikat på MyPhoneExplorer?

se7en 2008-01-14 17:59

"MyPhoneExplorer" var i särklass det bästa programmet. Uppfyller våra krav fullt ut. Helt gratis också! Superbra, vi får väl donera lite om det fungerar så bra som det klarade sig i testkörningen.. (Tack för tipset!)

En annan fråga är: Jag har ju en vanlig USB-kabel som följde med telefonen. Jättepraktiskt om telefonen sitter kopplad via den då den laddar samtidigt. Dock kan jag inte ha headsetet i samtidigt som usb-kabeln vilket gör mig lite fundersam.. Jag vill/kan ej köra över blåtand. Finns det någon USB-kabel med hane & hona? Har en laddare där jag kan ha i headsetet samtidigt som den laddar.

Vore tacksam om någon kan hjälpa mig vidare..

Edit: Någon som har en CDS-60 och vet om det är två st ingång/utgång på den? Dvs. kan man ansluta en USB-kabel + headset?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson