![]() |
Är på jakt efter en mojäng som kan göra en vaktmästare omstart av min hemma server. Har hittat bla denna som skulle kunna utföra detta:
http://smartpower.bellwin.com.tw/products_2L.php Problemet är vart sjutton man får tag i en sån. Har sökt på nätet efter någon webshop som säljer men hittar bara en rejäl en på komplett som dom vill ha ca 6000:- förvilket känns lite väl mycket. Så, finns det någon här som kan tipsa om någon innan man börjar kontakta tillverkarna... Tack på förhand! |
Dustin och komplett har ett par, sök på PDU.
Dock är dom för 5 och fler burkar och kostar en tusing per uttag i runda slängar. Däremot, jäkligt bra funktion på dom. |
Citat:
Slänger iväg ett mail till dom jag hänvisade till tidigare annars så jobbar jag på en elektronik firma så man kanske kan få någon att plocka ihop lite hårdvara och sen programmera själv. Tack för tipset iaf! |
Dom är normalt dyra, du får räkna med runt 3-5k minst.
Annars kan du ju bygga en egen mycket billigare, köp ett reläkort och någon embedded webbserver sak med några serielaportar och koda ihop något. |
Mobil från Tradera: 300 spänn
Lite lödning: bjud lödaren på en bärs (efter) sen kan du reboota med SMS Finns massor med guider hur man triggar (relä) det via datakontakten på luren och till en dosa mellan väggen och datorn, från X10 systemet bl.a. men även billigare clas ohlson prylar. |
Citat:
Jekligt roligt med såna här små projekt, tyvärr hamnar dom ju ganska långt ner på prio listan... |
Hmm. Jag har för mig att det finns en svensk firma som har en som funkar med SMS eller Minicall. Ska se om jag kan hitta länken.
EDIT: Japp, de här tänkte jag på: Tre Innovatörer |
Har använt PDU:er i flera år och de fungerar riktigt bra. Är det inte värt ett par tusenlappar kanske omstarten kan vänta tills du kommer hem...
|
Citat:
|
Citat:
Hade jag haft ett webbhotell så hade det lätt varit värt ett par tusenlappar... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson