WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Elgiganten.... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26029)

Kristoffer G 2008-01-05 09:10

Vill dela med mig av en lite olustig incident som hände mig strax innan Jul och som fortfarande pågår.

Jag va i behov av en ny mobil, och tänkte införskaffa mig detta tillsammans med ett abonemang. jag har aldrig tidigare haft abonemang, utan alltid kört på kontantkort. Nu hade jag bestämt mig att det var dags. Eftersom telenor var stängt, åkte jag till Elgiganten för att köpa mobil och abonemang. Jag hittade en mobil jag tyckte om, lika så ett abonemang. Efter att alla papper var ifyllda så skulle jag gå och hämta min mobil, som man gör efter att man har betalat.

Jag ger killen lappen med numret och han springer och hämtar mobilen.... han kommer tillbaka tomhänt efter 5 minuter och säger "Vi har inte dem på lager". Dem har alltså sålt mig en mobil som dem inte haft hemma... Jag gick in i affären igen och pratade med säljaren. Han sprang iväg för att tala med sin chef, efter ytterligare 15 minuter kommer han tillbaka med två erbjudanden. Jag kunde få ta skyltexemplaret, eller så kunde jag ta en annan mobil. Jag var i detta skedet lite lätt irriterad och sa att jag vill göra ett återköp.

Han sa att det var inga problem och han började knappa på sin dator. Jag skrev under en massa papper och fråga honom "Kommer det bli några problem nu angående abonemanget?" Jag undrade detta eftersom jag i samband med köpet satte upp mig på ett 18 månaders abonemang. Han svarade att det inte var några problem och att abonemanget kommer avslutas idag, så fort dem faxat in alla papper till telenor.

Jättebra tänkte jag och gick därifrån. Vid det här laget hade telenors butik öppnat, så jag åkte dit. Efter 5 minuter med telenors säljare hade jag mobil, abonemang och mitt gamla nummer. Jag fick dessutom en bättre mobil och ett bättre abonemang och allt detta till ett bättre pris. Jag var helnöjd.

Igår fick jag papper från telenor där dom hälsar mig välkommen som kund osv osv... jag fick (och jag skojar inte) 14st brev från dem. När jag tittade närmare på breven så gällde dem två abonemang. Jag blev rädd och förbannad på samma gång och ringde telenor. Dem hade inte fått in något fax... Jag ringde elgiganten och dem ojade sig och beklagade, men bad om att få återkomma... så nu sitter jag här, två abonemang rikare på ca 500kr månaden, 200kr att ringa för.

elf98 2008-01-05 10:54

Nästan samma sak hände när frugan skulle portera från Tele2 till Telenor.

Av någon anledning så blev det två porteringsförfrågningar...

En dag kom det 4brev, dagen efter kom det 10. :D

Sludent 2008-01-05 13:38

Lite som när man lägger till tjänster till sitt telia-abonnemang, ändrade på alla våra nummer så vi kan se när någon ringer, lade till röstbrevlåda och något annat, det resulterade i att vi fick nog minst 40 brev från kära telia, ett för varje ändring och nummer. Kan säga att jag slutade öppna efter 5 brev, alla såg ju likadana ut. :)

tartareandesire 2008-01-05 13:45

Automatik och stora varuhus är bra - alltid.

Kristoffer G 2008-01-06 10:52

Jag har jagat elgiganten nu de senaste dagarna.. det enda som har hänt är att ett mail blivit skickat till den butik jag "köpte" mobilen och att jag blivit lovad att jag skulle bli uppringd. Vilket jag inte blivit...

Dessutom så kommer räkningarna snart.... och hinner dem göra det innan elgiganten abonemanget är avslutat då kommer jag börja brinna av ilska! Har dragit iväg ett 10 tal mail till demdessutom .... men det känns som man pratar med en badboll...

crazzy 2008-01-06 10:55

bara skit i att betala den räkning som elgiganten skulle ha avslutat. och sedan hota med arn eller något om dom inte fixar det.

Kristoffer G 2008-01-06 10:59

Jag brukar vara lugn i dessa situationer, och låta dem göra sitt jobb och rätta till felet..... men detta är första gången jag har lust att åka tillbaka till Kristianstad och hålla skrik föreläsning om hur man använder faxen.

robertsson 2008-01-06 11:08

Om du är tvungen att åka igen så har du självklart rätt till ersättning för utlägg kopplade till resan, enligt konsumentköplagen.

Kristoffer G 2008-01-06 11:09

Trevligt... skrika lite på elgiganten samtidigt som man kan träffa familjen.

jonny 2008-01-06 20:53

Kontakta Telenor och informera om det hela. Be dem göra en notering och se till att få någon form av ärendenummer.

Kommer det sen en faktura bestrider du den med hänvisning till tidigare kontakter. Ta gärna med kontaktinfo till den aktuella butiken.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson