WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Maxtor 160GB aka C: .... R.I.P (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=2588)

Robert 2004-06-21 19:37

Jahap, så hände det. HD'n började knacka och smälla och 1 minut senare så var den tvärdöd. Saaaatans vad jobbigt att installera om skiten. Tur för mig att jag har 2 veckor gammal backup (det är ju dock min hemmadator) men jag hade några nya dokument som jag hade kastat på desktop'en som nu är historia. Suck!

Det värsta är den där känslan av att man inte riktigt vet vad som har rykt i crashen, men man kommer nog på det om någon vecka eller så "javisst fan, dom filerna låg på den hd'n..."

Det enda som jag vet att jag saknar redan nu är alla internet bookmarks.

Jaja, det är väl bara att kavla upp ärmarna... :angry:

"fuckit, hand me a showel and buckit" - okänd :ph34r:

NuCo 2004-06-21 19:59

Lider med dig .. det är trist när HDD pajar ... aldrig kul

Mina 2st ca 1 månad gamla Seagate Barracuda 120GB gick åt skogen samtidigt förra veckan.
Vad är sannolikheten för att det skall hända vet jag inte men surt var det .. :(

Johan H 2004-06-21 20:05

Citat:

Originally posted by Robert@Jun 21 2004, 19:37
Jahap, så hände det. HD'n började knacka och smälla och 1 minut senare så var den tvärdöd. Saaaatans vad jobbigt att installera om skiten. Tur för mig att jag har 2 veckor gammal backup (det är ju dock min hemmadator) men jag hade några nya dokument som jag hade kastat på desktop'en som nu är historia. Suck!

Det värsta är den där känslan av att man inte riktigt vet vad som har rykt i crashen, men man kommer nog på det om någon vecka eller så "javisst fan, dom filerna låg på den hd'n..."

Det enda som jag vet att jag saknar redan nu är alla internet bookmarks.

Jaja, det är väl bara att kavla upp ärmarna... :angry:

"fuckit, hand me a showel and buckit" - okänd :ph34r:

Jag har aldrig under mina år använt bookmarks, tycker det är helt värdelöst :)

ZN 2004-06-21 21:15

Citat:

Originally posted by Haghjoo@Jun 21 2004, 20:05
Jag har aldrig under mina år använt bookmarks, tycker det är helt värdelöst :)
Shit du måste ha bra minne, hehe, själv har jag några hundra, som tur är tar jag backup av allt automatiskt med ett bat-script som sen stänger av burken, smidigt och bra. Sålänge inte båda hd:na pajjar samtidigt...

Tobias Turesson 2004-06-22 02:59

Har haft 6 diskar ett bra tag nu, ingen har gott sönder fast min dator är extremt varm osv.
Har olika märken Seagate, IBM och WD.

Det enda som är lite fult är min 120gig WD som dog en dag, sen när jag starta om datorn efter en vecka så funka den igen. Nu står det bara varje gång i startuppprocessen att jag bör byta ut hårddisken osv för den håller på att gå sönder. Men det har den gjort över ett år nu.

Har man tur eller vad.

NuCo 2004-06-22 07:17

Du har tur .... hoppas du har regelbunden backup på den ;)

Hade själv en 120GB WD innan ... den höll i 6 månader innan jag var tvungen att byta ut den ..
Tror jag lyckas köpa bara måndagsex av diskar... LOL ..

Tobias Turesson 2004-06-24 16:48

Mest filmer osv på den, inget dyrbart.

Robert 2004-06-24 18:33

Kan passa på att fråga om ni vet någon *gratis* mjukvara för att ta en ghost på en hårddisk?

wedge 2004-06-24 21:47

Jag köpte två Maxtor 80 Gig och körde dem i RAID0. Den ena skar ihop efter ca 1 vecka, och tog därmed hela RAIDen i graven. Tur att man inte hunnit lägga in så mycket :)
Därefter har jag haft tur och kunnat köra 2 st WD 36 Gig Raptor i RAID0 plus 4 st Hitachi 120G i RAID0 i över ett år. *Utmanar ödet*

ZN 2004-06-24 22:30

Citat:

Originally posted by Robert@Jun 24 2004, 18:33
Kan passa på att fråga om ni vet någon *gratis* mjukvara för att ta en ghost på en hårddisk?
Det finns, kommer tyvärr inte på just nu va den heter hd....nånting, den är iaf inte lika bra och snabb som ghost, och den kan nog inte komprimera imagen har jag för mig, inte gratisvarianten iaf.

Edit: Hdcopy hette det nog

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson