![]() |
Finns ju inget recensionsforum ännu ;) så jag tänkte skriva lite om mina erfarenheter kring spray:
Någon dag skulle det hända mig med, jag behövde en domän men min kontakt var inte Online så mitt öga slog mot Spray, (webcenter.spray.se) och såfick det bli också. Följande tidslinje följer: 23:00 Går in på deras sida, söker reda på min lediga domän och klickar på Beställ 23.40 Beställningen lagd, köpt med VISA kort. 23.41 Får ett mail med inloggningsuppgifter till kontrollpanel 23.50 Får ett mail där de skriver att mitt köp är godkänt av min bank. 00:40 Får ett mail där de skriver att kontot för domänen är upplagd, jag kan nu redigera dnsinställngar etc 15:30 Domänen svarar, jag använder sprays egna dns å * A till min servers ip. www. svarar inte 15.35 Jag ändrar www.domänen till rätt ip 15.40 Ändringarna är ändrade(snabba DNS:er!) och både *.domänen och www.domänen fungerar! Klockrent, hade faktist inga förhoppningar alls om att Spray skulle vara så snabba, kanske var det rätt att vara för feg att lämna ut VISA-kortsnummret till någon utländsk site ialafall ;) /Joel |
Citat:
|
Jag beställde en domän från Spray dag 1. Några minuter senare fick jag ett e-post där det stog att det tar 1 till 5 dagar för domänen att registreras. Dag 5 skickar jag ett e-post till deras support och frågar om allt var Ok. Dag 6 funkar domänen felfritt och dag 16 fick jag svar på mitt e-post från deras support där det stod att min domän är nu igång och fungerar. :)
|
Citat:
|
Citat:
//Joel |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson