![]() |
Se upp med olika erbjudande som kommer per post!
Har idagarna fått ett inkassokrav ang, en nyckel bricka. Efter vissa efterforskningar visar det sig att jag accepterade ett erbjudnade om 1 år med en leverantör för denna tjänst. Det kom som en tråkig överaskning när jag läste det finstilta bak på det gamla inbetalningskortet. 1. Avtalet skall sägas upp skriftligen i brev eller per fax senast två månader före avtalstidens utgång. Vid utebliven uppsägning förlängs avtalet med 12 månader i sänder. 2. Problemet är bara det jag har inte fått något nytt erbjudande eller en påminnelse om att erbjudandet tar slut eller behöver förnyas. Detta företag har nu fått min uppsägning av avtalet och har nu fått en lågvatten stämpel i mina ögon. Som sagt det finns många sätt att tjäna pengar på så läs det finstilta innan ni beställer något! |
Förlåt mig, men jag fattar inte vad detta har att göra i detta forum. Man bör väl läsa igenom alla avtal man skriver på. Din poäng är ungefär samma som om jag säger att man skall titta till höger och sedan till vänster när man går över gatan, då man kan annars bli överkörd. Alltså inget nytt och inget för ett forum för webmasters.
|
Min tanke med detta inlägg var bara att ingen annan skulle råka ut för något liknande.
Sen tycker jag att det var helt ok under detta forum som handlar om ekonomi & avtal eller? |
Citat:
Ekonomi & avtal? Ja, för webmasters med saker däromkring och inte om ekonomi & avtal i allmänhet antar jag. |
Citat:
Kanske skulle ta och kolla upp det INNAN du sätter igång att hoppa på folk. Finns en hel del frågor som inte rör it öht här, sen ser jag inte att du är moderator på forumet heller... Det börjar bli vardagsmat att ge sig på folk på forumet så fort man ANSER att det inte hör hemma här eller är av en annan åsikt. Antar att moderatorernas jobb är att sköta dyl uppgifter och inte folk som ANTAR! <_< |
Webbförvaltaren vad är det du varnar för egentligen?
Ditt egna misstag att inte läsa det finstilta och villkoren? Firman med nyckelbrickor har inte gjort något som helst fel! Det ligger i DITT egna intresse att TA DEL AV och FÖLJA de villkor som gäller för avtal du skriver på och därmed godkänner. Snälla kan vi slippa fler sånna här trådar? |
Okej ,
Budskapet var läs det finstilta på era inbetalningskort innan ni betalar vad det gäller erbjudande/förlängning om avtal m.m. Nu missade jag detta och ville med denna tråd påminna andra att inte göra om samma misstag. Bakrund: Köpte en bostad för ett par år sedan och mäklaren skickade med en nyckelbricka som varade ett par år, sen kom ett erbjudande med förlängning av denna tjänst om att pröva på ett år till och det gjorde jag. Men samtidigt tycker jag att skulle vara seriöst utav företaget att få en liten påminnelse om att avtalet eller prövoperioden snart går ut innan man får ett inkassokrav. Moderator kan ta bort denna tråd om den inte passar in i detta forum. |
Det är väl ok att komma med en sån varning?
Det är säkert många som har råkat ut för eller kommer att råka ut för detta i olika sammanhang. |
Råkade ut med samma sak med B-one webhotell :D
Ahja shit happens |
Tror att alla mer eller mindre har råkat ut för jobbiga förlängingar där man missat säga upp det i tid vilket tyvärr bara är en själv som har felat och inte bolaget som har skrivit avtalet, Men man läser alltid de allmänna villkoren innan man ingår avtal (jag bockar alltid i den rutan iallafall)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson