WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vad kan man kräva för support av webbhotellen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25250)

Nicklas 2007-11-23 17:47

Anledningen att jag startade denna tråd är att jag vill ha debatt om webbhotellen och deras support.
Vad kan man som kund kräva?

Jag mailade Bineros support kl 6:28 igår och har fortfarande inte fått något svar av dem.
Skickade ett par påminnelser i går men fortfarande dött. (Jag har inte haft tiden att ringa dem.)
Kan det vara så att deras kundtjänst har semester?

Om man jämför så skickade jag ett mail till Proinet tidigare idag och jag hade ett svar inom 10 minuter.

micze 2007-11-23 17:49

jag har fått svar snabbt alla gånger jag har kontaktat dom.

MrNice 2007-11-23 18:05

Jag har också alltid fått snabb och trevlig support från Binero.

Johan H 2007-11-23 18:26

Citat:

Originally posted by Nicklas@Nov 23 2007, 18:47
Jag mailade Bineros support kl 6:28 igår och har fortfarande inte fått något svar av dem.
Skickade ett par påminnelser i går men fortfarande dött. (Jag har inte haft tiden att ringa dem.)
Kan det vara så att deras kundtjänst har semester?

Om man jämför så skickade jag ett mail till Proinet tidigare idag och jag hade ett svar inom 10 minuter.

Anledningen att jag startade denna tråd är att jag vill ha debatt om webbhotellen och deras support.
Vad kan man som kund kräva?

Jag köpte ett konto där för någon dag sen.
Hittills har det fungerat utmärkt.
Idag gjorde till och med IIS rekordsnabbt jobb via binero.
Jag faxade överlåtelse till binero, binero skicka till IIS
och IIS fixa klart från sin sida så allt som allt gick det under 1 timme
innan binero hörde av sig och informera mig detta.

Nöjd! Fast den där kontrollpanelen är lite buggig än :-)

JonathanS 2007-11-23 18:30

Nicklas, jag får be om ursäkt för dröjsmålet på vårt svar. Din fråga berörde våra Windows-tjänster, där vi för tillfället har begränsade supportresurser. Jag vidarebefordrade det till Anders som kommer besvara dig inom kort. Vi ska rekrytera nytt folk på Windows-sidan vilket kommer förbättra våra svarstider på dessa ärenden.

Nicklas 2007-11-23 18:30

Tackar för ditt svar JonathanS, låter rimligt det du säger.
Jag vet att detta forum är effektivt att få svar på support frågor, men debbaten jag vill ha är vad man kan kräva för support av tex Binero?

JonathanS 2007-11-23 18:35

Citat:

Originally posted by Nicklas@Nov 23 2007, 19:30
... debbaten jag vill ha är vad man kan kräva för support av tex Binero?
Då kanske ämnet för denna tråd borde avspegla detta? :)

Nicklas 2007-11-23 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas
... debbaten jag vill ha är vad man kan kräva för support av tex Binero?

Då kanske ämnet för denna tråd borde avspegla detta?

Ämnet är redigerat,

Vad tycker ni att man ska kunna kräva av webbhotellen?

tartareandesire 2007-11-23 18:55

Man kan inte kräva mer än det som står skrivet i klartext i det avtal man tecknar med webbhotellet i fråga. Är man inte nöjd med detta så gör man nog bättre i att byta webbhotell än klaga i de flesta fall.

Nicklas 2007-11-23 19:05

Vad brukar de skriva i avtalen?
Att de har fri support!
Vist fri support, men vad kan man vänta sig att denna fria support ska ta i tid?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson