![]() |
Hej!
Min historia började för nån månad sedan då jag dyker in på en av mina sidor för att kontrollera mailen, samt diverse blogkommentarer. Då ser jag att alla adsense annonser är numera bara vita rutor? Konstigt då jag inte ens hade AdBlock aktiverat? Jag forskar vidare och upptäcker då att mitt adsensekonto är inaktiverat på google.com. Jag skriver då ihop ett längre mail och postar till google. Inom ett par DAGAR? (Segare support än comhem?) får jag ett svar där dom hävdar att jag tydligen inte fått deras mail dom skickat ut. (Jag använder Google Apps, via deras servrar.) Dom hänvisar då till deras lilla FAQ om ogiltiga klick samt påstår att det är det som är fallet. Visst, det är väl begripligt - shit happens. Men nu till det lilla lustiga, jag svarar igen på deras mail och undrar lite vad jag skall göra åt det, samt efterfrågar mer information om fallet, så jag kan utesluta och stoppa dessa "ogiltiga klick" Sen blir det tyst. Jag mailar åtaliga gånger och undrar vad som hänt, dock utan svar. Det dröjer hela 1 månad innan svar slutligen kommer, och där möts man av.. - Ett tvär nej. "Detta för att skydda annonsörer.." Jaaha? Hur behandlar dom då sina andra kunder - som gör annonseringen möjlig? Vad skall jag göra åt problemet, jag har ju inte ens tillgång till infromationen om vilka dagar det handlar om!? I detta mail hänvisar dom även till en länk till "Överklagning av inaktiveringen" som jag tydligen fått? (Jag har aldrig hörtalas om den) Som tur kan jag hantera GOOGLE iaf - och letar då rätt på länken. Och ungefär där nånstans är vi idag, då jag överklagade beslutet för några timmar sedan. Jag har nu tappat respekten för google Adsense helt, hurfan behandlar dom sina kunder egentligen? Dessutom, pengarna som låg sparade på kontot, runt 150 USD är givetvis också borta. Ingen direkt jättestor summa, men grymt irriterande iaf. Vad ska jag göra? Nån annan som varit med om liknande? Är verkligen ett av världens största internet sidor såhär oseriösa? mvh Jim Nelin EDIT: Nån moderator kanske kan vara vänlig att ändra rubriken till ADSENSE istället för ADWORDS? |
Det är trist att det inte finns något likvärdigt alternativ till Adsense. Nu kan de hålla på hur som helst och hävda ogiltiga klick osv och stänga ner konton eftersom de ju i princip har monopol.
http://www.webmasternetwork.se/f9t23866.html Edit: Länken |
Jag blir förvirrad, är det ditt adsensekonto eller adwordskonto som är spärrat?
|
Mitt adsense konto alltså, skrev fel i rubriken samt ett ställe i texten.
Kan bli så när man är upprörd. =) mvh Jim |
Har full förståelse för Jine i detta fall, men samtidigt förstår jag (flame me freely) att dom försöker eliminera ogiltliga klick med mera. Jag tycker att det kan vara vettigt att ibland stänga först och fråga sen, med självklart ska det gå ut korrekt information och lika självklart så måste deras support kunna lösa det smidigt (vilket inte är fallet här). En varning innan är ju heller kanske inte fel....
|
Jag förstår också absolut att man måste göra allt för att eleminera ogilltiga klick, men att göra det möjligt för mig att stoppa dessa, och hantera tjänsten - "skadar" ju inte?
Sen tycker jag även det låter som en ruskigt dålig ursäkt att deras mail "inte kommit fram". Klarar inte deras servrar av att leverara mail intern, borde dom skämmas. Och som det låter på dom, så stängde dom kontot och sen skicka ut ett mail (som jag inte fick) sen ett par dagar senare först - fick jag reda på vad som hänt. Urs för Adsense, verkligen urs. mvh Jim |
Tyvärr så är det webbsidägaren som straffas om någon ägnar sig åt att klicka på annonserna samt att det heller inte går att diskutera med dem.
|
Så med andra ord om man är arg på någon och vill dem mindre väl så skall man se om de har Adsense på siten och därefter klicka som FN.
Även om man nu vill skydda annonsörerna så känns det som att detta är fel väg att gå. Google har ju idag stora kunskaper om vad som är fraud clics via ex Adwords och man ser ju att de ibland betalar tillbaka pengar till annonsören då de i efterhand har klassat besökaren som icke kommersiell, så varför kan de inte jobba på samma vis avseende Adsense kan man ju undra. Risken är ju annars stor att annonsörerna inte tycker att de når ut i så stor utsträckning i Sverige via Adsense då ju många partners släcks ner, och det innebär ju faktiskt mindre annonsintäckter för Google det med. |
Citat:
|
Ett tips till er som "råkat" klicka fel, ja det har hänt mig med då sidan laddades för sakta (rssfeed som gick trögt) och jag råkade trycka på musknappen i samma nanosekund, är att man direkt mailar Adsense om att man har gjort ett ogiltigt klick, det har dom överseelse med och tar då bort det sista klicket. Det är bättre att göra så än att tänka "äh, ett klick gör väl inget" för då lär smällen komma senare när man jobbat upp kontot över 100 dollar.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson