![]() |
Hej.
Mitt företag tänkte annonsera på en informativ webbplats. Den verkar vara lite unik inom sitt område och har enligt adwords (har sett en skärmbild) runt 1 500 unika besökare per vecka. Vi får tillsammans med ett annat företag dela på annonsutrymmet. Vi har övervägt att betala en fast summa per vecka men hur stor den bör vara (eller helst så liten som möjligt) tänkte jag fråga Er om.. Vad är vettigt att betala? |
Svårt att säga utan att ha sett sidan och bannern, men med enbart 6000 besökare i månaden skulle min gissning bli max 200-250 kr/mån
CTR på banners är inte speciellt högt nu för tiden. Text länkar ger mycket bättre resultat. |
Oj, det låter väldigt billigt och bra! Nu är det nog så att dessa besökare verkar vara väldigt selekterade i sin sammansättning och en väldigt hög andel av dessa är potentiella kunder till vår verksamhet. Det känns utan vidare värt en tusenlapp, men det är klart att man vill komma undan så billigt som möjligt!!
|
Citat:
Du kanske kan betala per klick? Jag antar att varje besökare är värd ganska mycket för dig? En väl utformad banner som du byter ut med jämna mellanrum kan faktiskt ge rätt bra med besökare =) |
Jo det är ju därför denna webbplatsen känns relevant, visserligen inte 30 000 besökare per dag, men hellre ett lägre antal med köpstyrka än halva Sverige Slösurfande Riksförbund.
Vet inte riktigt vad som är rimligt..trodde på mer svar..ligger tråden på fel ställe tro? :o |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson