![]() |
Tjena,
Jag skaffade ett konto på one.com och som så många vet får man en värdecheck på 500 kr hos adWords. När jag senare gick in på adwords och aktiverade denna får jag inte igång min kampanj. Den visar endast "Tillfälligt avstängd". Måste jag dessutom betala in pengar? Det borde väl räcka med de 500kr jag har fått i presentcheck? |
Nope, vad jag har förståt i andra trådar, så måste du även sätta in pengar på ditt konto, för att få tillgång till de pengar kupongen gäller.
|
Det står det inget om i informationen vad jag kan se. Som jag förstår det behöver jag endast ange faktureringsinformation.
Men google gör väl som de själva vill, som vanligt. Testade att föra över 100 kr och givetvis aktiverades annonsen direkt. |
Hmm.
Vad skrive ONE om detta i det finstilta? Om det är rätt så ska de ju informera att inlösen kräver att du betalar in extra. Gissar också att ONE får lite extra kosing för varje krona du sätter in på det kontot i fortsättningen. |
Nu hittar jag inte deras vanliga avtal men när man går in på Google Adwords på menyn hos one står det endast:
Citat:
|
Jag stör mig också på detta.
Fick göra pricis som ni sa, sätta in 100 kr för att aktivera annonserna. |
Hmm.. använde just ett sånt erbjudande för länge sedan. Har inget minne av att man behövde föra in några pengar, kan vara dåligt minne dock.
|
nä, i början bjöd de på det men jag kan tänka mig att många startade multipla konton bara för att få gratis annonser, hade samma problem på bussms.se
|
Är inte det en form av falsk marknadsföring i så fall? Jag har precis dragit igång en nytt erbjudande med hemsidor där vi erbjuder en komplett hemsida inkl. konto hos one.com till ett fast, lågt pris. Kanske borde omvärdera webbhotellet vi tänkte använda. Jag tyckte det var en trevlig bonus till våra kunder att de kunde få 500 kr att handla adwords för. Visserligen är det inte hela världen att man måste sätta in 100kr, men rätt ska vara rätt.
|
Ja måste säga att själv har jag svårt att se vad problemet är? Man får 500kr i gåva av Google och sen missnöjd för att man måste sätta in en hundring?
Kör man AdWords så måste man ju ändå pynta in mer med tiden. En femhundring lär ju inte räcka länge. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson