WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Någon som vet hur man får stopp på en sak? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24841)

Kedi 2007-11-05 21:39

Jag vänder till er eftersom någon ägnar sig åt att förstöra webbplatser som ägs av medlemmen Evangelisten. Någon hackar sig in samt att han/hon raderade en webbplats helt och hållet medan en webbplats klarade sig från att bli raderad.

Det är en tidsfråga innan Evangelistens övriga webbplatser drabbas av detta samt att det är en tidsfråga innan de ger sig på Evangelistens EX webbplatser.

Detta som pågår nu har pågått i flera år samt Evangelistens EX blev indragen i detta i samma veva som hon och Evangelisten blev ihop. Men nu har det gått så långt att de har börjat ge sig på Evangelistens webbplatser.

Någon här som kan ge ett gott råd till Evangelisten hur han eventuellt ska få stopp på detta. Evangelisten ska kontakta polisen be dem om råd angående detta.

Får man fast vem det är som hackar sig in och raderar Evangelistens webbplatser så kan man sätta dit honom/henne för detta han/hon har gjort mot Evangelisten.

Detta rör sig alltså om grova trakasserier mot en enskild människa som inte har gjort dessa något ont.

Jonas 2007-11-05 21:51

Detta känns ju som något Allan "Maria" skulle skriva ju...

grazzy 2007-11-05 22:02

Byt alla lösenord på konton, se till att alla standard-lösningar (wordpress, joomla och allt vad det nu kan vara) är uppdaterade och säkra. Gå igenom loggar för att hitta eventuella hål som de har gått in genom.

Ominstallera även desktopmaskiner i och med att det kan finnas trojaner på dem (det är inte alls särskilt osannolikt om många olika webbsiter har blivit kompromerade).

Om det är så att det är egenutvecklade mjukvaror så blir det såklart extra viktigt att kolla loggar. En kurs i hur webbsäkerhet fungerar kanske är på sin plats. Det är inte normalt att någon kan hacka dina webbplatser. Det finns inga hackers som kan hacka alla webbsidor. Blir man hackad är det i 99% nån scriptkiddie som har kört en bred attack mot massa webbsidor och haft tur. I det här fallet låter det ju som en betydligt mer riktad attack och det får mig att tro att det kan vara just fallet med en trojan (eller kategoriskt dåligt skriven kod).

Lycka till...

Evangelisten 2007-11-05 22:10

Citat:

Originally posted by Jonas@Nov 5 2007, 22:51
Detta känns ju som något Allan "Maria" skulle skriva ju...
Nu var det mer mitt ex som var rädd att även hon skulle drabbas.

Evangelisten 2007-11-05 22:12

Citat:

Originally posted by grazzy@Nov 5 2007, 23:02
Byt alla lösenord på konton, se till att alla standard-lösningar (wordpress, joomla och allt vad det nu kan vara) är uppdaterade och säkra. Gå igenom loggar för att hitta eventuella hål som de har gått in genom.

Ominstallera även desktopmaskiner i och med att det kan finnas trojaner på dem (det är inte alls särskilt osannolikt om många olika webbsiter har blivit kompromerade).

Om det är så att det är egenutvecklade mjukvaror så blir det såklart extra viktigt att kolla loggar. En kurs i hur webbsäkerhet fungerar kanske är på sin plats. Det är inte normalt att någon kan hacka dina webbplatser. Det finns inga hackers som kan hacka alla webbsidor. Blir man hackad är det i 99% nån scriptkiddie som har kört en bred attack mot massa webbsidor och haft tur. I det här fallet låter det ju som en betydligt mer riktad attack och det får mig att tro att det kan vara just fallet med en trojan (eller kategoriskt dåligt skriven kod).

Lycka till...

Nu 'är det inte någon som hobbyhackat. Kolla gärna mer på http://evangelisten.eu, där finns bland annat en skärmdump på hur det såg ut.

Det var en ren attack riktad mot mig personligt.....

htiawe 2007-11-06 00:09

Om det har pågått i flera år så förstår jag inte varöfr inte en polisanmälan gjorts tidigare?

Viktor 2007-11-06 00:37

kanske inte ska ha Evangelistens som lösenord?

Karman 2007-11-06 11:05

Hahaha.

Detta var roligt. Det är kul med detta spektrum av användare på WN.

Daniel.st 2007-11-06 11:19

Jag skulle prata med webbhotellet.

Kedi 2007-11-06 12:10

Citat:

Originally posted by Karman@Nov 6 2007, 12:05
Hahaha.

Detta var roligt. Det är kul med detta spektrum av användare på WN.

Vad är det för kul med detta enligt dig?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson