![]() |
Finns det någon smidig + billig lösning för att ta betalt med kort både i butiken och webshoppen?
Känns inte helt optimerat att ha ett avtal med terminal i butik och ett avtal med t.ex. payson på weben. Någon som har tips eller är det bara att leva med? Tankar och ideér mottages gärna generellt om butik+webshop integration. Tips, idéer, saker att undvika etc. då detta är helt nytt för min del mer än påläsning från gamla trådar. Tack på förhand =) |
Du måste ha två olika bankavtal ändå.
Samport har dock slutat med småkunder så jag vet ingen som levererar både och just nu. Troligtvis får du köra Babs för terminal och DIBS eller nån annan leverantör online. |
Citat:
En magnetkortsläsare .Typ som dom här : http://www.okit.se/cPath/331_335 |
bästa lösningen för dig hänger nog på förväntad volym. jag vet dom som tar emot kortuppgifterna via webb och slår in dom på terminalen dom har i butiken, om det är bra eller dåligt vet jag faktiskt inte.
|
Certitrade har en lösning som heter MailPay men i det programmet kan man även klicka i att köpet sker på "plats" o då kan man mata in kortuppgifterna direkt.
Vet ej om det är något som passar dig... men kanske värt att kolla upp.. |
Kan inte uppskatta volymen på webshoppen men i butik handlar det 300-500 transaktioner i månaden. Inte helt skoj med en babs från medeltiden.
Hade starkt uppskattat om man kunde centralisera allt runt kassadatorn såsom klein beskriver med en kortläsare. Ju mindre prylar ju bättre, alla ägg i en korg =) Edit: Glömde tacka er andra för förslagen, tack! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson