![]() |
Hejsan
Vi sitter nu och utvecklar en ny version av backpacking.nu och kommer i och med lanseringen av den att satsa mer på sidan. Vårat mål är att kunna börja arbeta heltid/halvtid med den. "Satsningen" kommer innebära mycket säljarbete och vi har en hel drös med potentiella kunder att beta av. Jag skulle vilja kunna hålla kolla på vilka kunder vi har hört av oss till, vad som bestämts/sagts, kundinfo, och lite sånt smått och gott. Det vi behöver är helt enkelt ett CRM system av något slag. Är det någon här som känner till något bra sådant för detta ändamål? MVH Mattias Järnhäll |
|
Jag letar också efter nått liknande, typ som timetrack fast det kanske finns nått som funkar via webben också?
Någon som vet? |
Kolla in denna länk och bara att börja undersöka vilket som passar dig bäst.
Dem flesta är tyvärr på engelska och svårt som attans att hitta svenska översättningar. Men man kan alltid skriva eget ... ;) h t t p :/ / test.opensourcecms.com Sen finns det säkert en hel andra CMS system som kostar mucho cash men dem är jag inte insatt i. Lycka till ... |
|
TUTOS, PHProjekt, eGroupWare, MoreGroupWare är några opensource-alternativ. Har installerat och testat dem alla, trivdes bäst med PHProjekt. Men det beror på vad man ska använda dem till...
Gör en sökning på www.hotscripts.com efter 'crm'och du kan hitta både gratis och betalalternativ. |
Tycker att det är smidigt att skapa ett nytt i tex access, får man det som man vill.
|
Jag skulle inte vara främmande för att göra något system i ASP kopplat till exempelvis MySQL.
Är dock inte helt hundra på vad som behövs i ett sådant system och hur pass stort och komplext det ska vara. |
Och jag brukar bygga en bil själv istället för att köpa, jag vet ju hur explosionsmotorer fungerar så det kan väl inte vara så knepigt! ;)
Skämt åsido, ska du ha ett ordentligt CRM eller affärssystem får du nog hosta upp en slant men det kan vara värt att kika på den uppsjö av open source-varianter som finns, åtminstone före man överväger att bygga sitt eget (om det inte ska vara hiskeligt rudimentärt). |
Det största Open Source är Compiere ERP + CRM. Det är "gratis" men det bygger på Oracle och det kostar en slant. Fördelen är att den är välutvecklad och att Karlstad Universitet har startat ett projekt att anpassa den bättre till svenska förhållanden.
www. c o m p i e r e .org www. c o m p i e r e .se |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson