![]() |
Vi har råkat ut för att någon har registrerat vårt varumärke.no och lagt upp en sida med information om våra produkter.
Sajten följer inte alls våra grafiska riktlinjer (men det kan man väl leva med) men det stora problemet är att de länkar till en webbutik som tydligen har sålt produkter till kunder, och tagit betalt i förskott utan att leverera produkter. Vi har inget direkt samarbete med denna webbutik, vi håller på att utreda om någon av våra distributörer har det. Vi tvivlar dock på det. Både vårt varumärke, samt webbutiken är registrerade på samma person. Även ett annat varumärke har fått en liknande sajt som vår, och även denna länkar till samma webbutik. För det första vill vi inte att denna sida finns. Vi vill inte ha vårt varumärke förknippat med en så dålig sida. Dessutom innehåller den felaktig information. För det andra vill vi hindra att fler blir blåsta av webbutiken. Vad ska vi göra? |
Det är ingen som har varit med om liknande saker, och kan ge lite tips på hur man går tillväga för att stänga sajten (sajterna?)
Jag har försökt kontakta webbutiken. Jag har också kontaktat webbhotellet som driftar sajten med vårt varumärke. |
Är det ett registrerat varumärke så tycker jag du borde få respons från webbhotellet. Om inte de agerar får du väl föra ärendet vidare rättsligt.
|
Nu har det visat sig att iallafall EN kund har fått en vara från webbutiken. Hoppas några fler hör av sig, och det visar sig vara en seriös butik med en tillfällig miss i hanteringen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson