![]() |
Hej!
Jag har en budget på 50 000 kr för detta projektet och jag vill ha en komplett hemsida inklusive en toppsnygg design med nedanstående funktioner: - Helt gratis (obegränsat utrymme) - Egen adress (exempel användare.mindomän.se) - Java uppladdning (går det att köra någon annan applikation för uppladdning av bilderna så att användarna slipper starta en java applikation? eller är detta ett bra uppladdningssystem?) - Byta ordning på foton (när man klickar upp en bild och tittar på den har jag en väldigt bra ide hur bilderna sedan skall rotera och man skall se nästa bild istället för att bara trycka -> nästa ) - Möjlighet till lösenordsskydd (både bilder och hela album) - Tillåt nerladdning eller ej (bilderna skall automatiskt få en "vattenstämpel" på sig för att man skall veta att bilden har laddats upp på min hemsida) - Tillåt utskrift eller ej - Tillåt kommentering eller ej - Zipuppladdning (här skall man kunna ladda upp alla möjliga nedzippnings alternativ som finns winzip, rar mfl) - Nedladdning av enskilda bilder - Nedladding av hela fotoalbum Bilderna som laddas upp skall samtidigt förminskas så att de tar så lite plats som möjligt på servern utan att kvaliten på bilderna försämras nämnvärt. Ge mig gärna ett uppskattat prisförslag på vad detta skulle kosta. Vet du någon/några funktioner som är "bättre/lämpligare" att använda sig av på hemsidan än de jag har skrivit? Sidan skall i princip vara självgående, användarna registrerar sig, får ett mail och aktiverar sitt konto sedan kan de ladda upp bilderna och därefter sorteras bilderna till ett album och användaren skall kunna skriva en beskrivning till varje enskild bild. Jag vill gärna att användarna skall kunna kommunicera på ett bra och smidigt sätt men jag vet inte riktigt hur jag vill ha det med den biten ännu, men jag skriver denna biten så småningom när ni har återkommit med både prisförslag och tankar kring förbättringar på sajten. Vad är det för serverkostnader vi pratar om när unikabesökare är uppe i kanske 20 000 om dagen och tittar på olika bilder och laddar ner och laddar upp? Går det att räkna ut något ca pris för serverkostnaderna här? Berätta gärna vad som du tycker kan läggas till tas bort från detta förslag! PM för mer information Mvh Andreas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:46. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson