![]() |
Jag sitter och pysslar lite med en Wiki för webbutveckling och jag undrar om det finns någon med lite intresse och erfarenhet av Wikis (framförallt MediaWiki) som kanske kan svara på lite frågor och ge tips på extensions och liknande?
Hanteringen av en Wiki är så väldigt annorlunda med vad jag är van vid, så någon att bolla idér och frågor mot vore användbart :) |
Jag har kört MediaWiki lite.. Vad behöver du veta?
|
Det jag irriterar mig mest på just nu är bristen på kontroller i editerings läge vilket innebär att man måste hålla på och lägga in koder själv för formatering, något som inte är helt lätt om man aldrig hållt på med en Wiki förut. Jag har sett en del varianter, men aldrig riktigt förstått hur man lägger till dom (varför kan folk inte skriva ordentliga instruktioner?) eftersom det inte verkar vara lika som att lägga till en extension?
|
Lite av MediaWiki i en nötskal.. en miljard funktioner, men ibland kan man slås av att vissa helt elementära funktioner saknas.
|
Precis min uppfattning också :)
Får känslan att det är väldigt duktiga programmerare som sitter på utvecklingen så man saknar en användares syn på enkelhet och användbarhet.... Finns det några extensions du kan rekommendera? Jag kikar på en del som hjälper till att bekämpa spam och liknade, men allt som kan öka användbarhet och ge bra funktioner är av intresse. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson