![]() |
Har gjort om layouten rätt rejält på mitt skötebarn http://www.heybaby.se
Tar gärna emot feedback. Det jag fått höra är att den är "för vit", men jag vet inte riktigt hur jag ska komma runt det problemet på ett smidigt sätt, men ändå bibehålla en lekfull känsla. Så, www.heybaby.se alltså! Slakta mig! :) Edit: Provade lägga till grön-till-vit-tonad bakgrund i sidorna. Bra? Dåligt? |
Texten/länken ”Om HeyBaby.se” försvinner helt i Firefox. I IE bryter den rad mitt i.
I övrigt har jag inte så mycket att säga eftersom jag inte är rätt person att bedöma den här typen av sidor. Jag har ingen aning om hur det ska se ut när man riktar sig till barn och deras föräldrar. Rent grafiskt gillade jag sidan. Men personligen så tycker jag bättre om centrerade sidor som ligger mitt i skärmen. Men det är väl en smaksak. Varför pekar förstasidan heybaby.se till katalogen heybaby.se/heybaby/? |
Tittar i IE7.
Två tips: - Skulle uppskatta mer lättlästa menyalterantiv. Ser litet och pixligt ut på min dator. - Väldigt mycket text på förstasidan som sitter tätt ihop. Bilden du har (nallebjörnen) är bra. Det lättar upp och gör texten roligare. Mer sådant. Jag tror att du skulle tjäna på att få förstasidan mindre plottrig. Information och aktiv läsning är inte alltid vad vi vill ha. Ofta räcker det med intryck, bilder, ikoner som går in i det undermedvetna. |
Gustav,
det lät konstigt med "Om HeyBaby.se"... jag har kollat i både FF2 och IE 6 och fått ett bra resultat. Ska dock se om jag inte kan åtgärda det så det ser bra ut för ALLA. :) Jag håller med dig om att centrerade sidor är snyggare, men det dilemma jag ställdes inför här var att damerna inte ville ha vitt på båda sidor (det blev för mycket vitt då), men jag lyckades heller inte hitta någon bakgrund som passade att ha på vardera sida. Således testade jag att vänsterställa sidan, och behöver då bara ha en jobbig bakgrund på en sida av innehållet :P Gällande ompekningen så ska jag försöka hitta en bättre lösning. Charlie, Du är den andra personen som säger det. Fick samma feedback av en grafiker, så jag måste nog tänka om där, även om jag gillar Cooper Black. Har man inte det typsnittet visas Verdana istället. Ska se om jag kan hitta fler nalle-alternativ! Tack för feedbacken! |
Det är samma för mig med Om Oss. Den länken syns inte eftersom menyraden blir för bred, så det blir en radbrytning så att om oss hamnar under Förstasidan och därmed syns den inte.
Jag har inte Cooper Black, vet inte om det kan vara därför? Jag kör med Opera 9.23. Sedan är jag lite allergisk mot fixerade bakgrundsbilder, det blir segscrollat (ryckigt och tar 100% CPU-kraft när man scrollar). /Peter |
Först vill jag gratulera dig till en riktigt bra sida :) Driver själv http://www.familjemarknaden.se/ och måste säga att din sida är mycket mer levande och trevligare är min.
Du har verkligen lyckats få känslan att det händer mycket på din sida. Det är bra och viktigt. Logotypen är skitful, men det gör lixom inget. Den är levande. Du får jobba lite på att formatera bilderna som folk laddar upp. Det känns lite klumpigt just nu. Keep up the good work!! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson