![]() |
Under november 2007 avser SPIDEXA lansera en ny transaktionslösning för handel på distans.
Borde vara goda nyheter för näthandeln? Mycket intressant lösning. http://www.spidexa.com/ |
Mycket intressant lösning.
Ska bli kul och se vilken typ av verksamhet (Kalles korvkiosk? Pressbyrån? Konsum?) som kommer representera den större delen av ombuden, och framför allt hur mycket det kommer kosta! |
Well, lämpliga ombud och bra priser kan vara en riktigt intressant lösning som komplement till andra alternativ (komplement eftersom de kanske inte har den bästa geografiska täckningen)
|
Låter omständigt. Hur kul kan det vara att skicka ut sin enda vara bara för att kunden avbryter sitt köp för att han hittat en billigare vara någon annan stans eller helt enkelt inte har lust att köpan varan längre.
|
Jag tror att tjänsten kan bli stor om priset är lågt. Bedrägerier på blocket och tradera är ju relativt vanligt och tycks öka (har absolut inget belägg för detta =). Då är denna tjänst perfekt.
|
Vettig idé men jag tror inte det kommer funka.
Vid köp på distanshandel tror jag ingen kommer orka med det här omständiga förfarandet. Enda målgruppen är begagnatköp och auktioner. Fast där har Internetgirot monopol på Blocket så då återstår bara tradera. Till på köpet är namnet inte särskilt bra :) |
Citat:
|
Vad blocket och tradera har för alternativ hindrar inte 3:e partslösningar. Ingen på blocket kan ju hindra en att använda Spidexa ifall säljaren eller köparen skulle vilja använda det alternativet istället. Jag tror Spidexa mer kommer till sin rätt ifall man köper grejer från utlandet, då man ännu mindre kan lita på säljaren.
|
Jo det är klart att de kan agera där.
Men hur når man ut till blockets målgrupp? Internetgirot har all exponering där och är Blockets "preferred partner" liksom. |
Jag tror att det kommer att bli svårt för de att nå sin kundgrupp då det redan finns väl etablerade sammarbeten redan.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson