WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Hackad. vad göra? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24161)

stikkan_94 2007-10-09 00:24

behöver lite tips och råd.

turkar har tagit mitt konto på crystone..........

hur fixar man tillbaka sin sida?

tack på förhand

mvh
richard

Andreas Bard 2007-10-09 00:28

Ja ta kontakt med Crystone de bör kunna återställa senaste backup om du inte tagit det själv det vill säga?

//Andreas

pokerstjärna 2007-10-09 01:32

Citat:

Originally posted by Andreas Bard@Oct 9 2007, 00:28
Ja ta kontakt med Crystone de bör kunna återställa senaste backup om du inte tagit det själv det vill säga?

//Andreas

Måste man inte ta backup själv om man har crystone?

Niklas Evaldsson 2007-10-09 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av Andreas Bard
//Andreas

Enligt crystones sida så står det iaf
Citat:

Daglig backup: JA
på alla paket som jag kunde se under webhotell.
Det står även
Citat:

Återställa själv: JA
Vet inte hur deras kontrollpanel ser ut, men om du inte kan hitta så kan nog deras support guida dig fram.

pokerstjärna 2007-10-09 04:49

Citat:

Ursprungligen postat av Niklas Evaldsson
Citat:

Originally posted by -pokerstjärna@Oct 9 2007, 01:32
Citat:

Ursprungligen postat av Andreas Bard
//Andreas

Enligt crystones sida så står det iaf
Citat:

Daglig backup: JA
på alla paket som jag kunde se under webhotell.
Det står även
Citat:

Återställa själv: JA
Vet inte hur deras kontrollpanel ser ut, men om du inte kan hitta så kan nog deras support guida dig fram.

Men det står inget om att den tar automatisk backup.
Jag använder själv Crystone och i kontrollpanelen får man ta backup själv.

eliasson 2007-10-09 08:01

Men tjena..... Hade det inte varit lättare att lyfta luren och ringa Crystone alt. maila dom direkt istället för att starta en tråd här?

Xamda 2007-10-09 21:56

Kör du Joomla eller Mambo? Är det en defacementattack?

MrHandley 2007-10-10 07:32

Vi har fått två webbar sabbade som låg på crystone. Har inte orkat återställa dem än bara :)

Du har ingen backup på dina sidor. Backupen gäller servrarna som siterna ligger på, inte dina egna filer. (enligt crystone själva)

Crystone_ 2007-10-10 10:39

Crystone tar backup dagligen på alla kunders hemsidor. För snabbast återställning kontaktar man vår support via telefon eller e-post. Dock så återställer vi självklart alla drabbade sidor utan att du behöver säga till.

I vårt nya system Crystone Control Panel så tar vi också backup dagligen. På det kan du som kund ta backup via kontrollpanelen precis när du vill.

/Stefan, Crystone

MrHandley 2007-10-10 13:51

Citat:

Originally posted by Crystone_@Oct 10 2007, 10:39
Crystone tar backup dagligen på alla kunders hemsidor. För snabbast återställning kontaktar man vår support via telefon eller e-post. Dock så återställer vi självklart alla drabbade sidor utan att du behöver säga till.

I vårt nya system Crystone Control Panel så tar vi också backup dagligen. På det kan du som kund ta backup via kontrollpanelen precis när du vill.

/Stefan, Crystone

Trevligt att du säger så. Som kund till er så kan jag säga att det inte fungerar på det sättet.

"det får du återställa själv" och "vi kan ju inte ta backup på kundernas filer" har er support svarat mig vid två tillfällen. Har nog mailkonversationen kvar.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson