![]() |
Hallå,
Jag pekade om en av mina domäner till ett nytt webbhotell igår. Mer än 24h senare vill det inte fungera för mig.. Det skumma är att killen som jag pratade med på supporten idag och även min brorsa kommer åt min sida genom att skriva in domännamnet. När jag testar så laddar firefox en stund sen kommer "Sidan unde inte hittas". Det fungerar om jag går in via webbhotells-länken men inte via domännamnet. Har rensat chache och all webbhistorik på min egen dator, varför kommer jag inte åt domänen? Några förslag? |
EXAKT samma problem har jag.. Alla andra förutom jag kommer till den nya servern. Jag kommer till den gamla. Vilket hotell har du flyttat från?
|
testa att skriva ip-adressen till nya servern så borde det funka..?
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Finns det någon maxtid innan "alla" uppderat så att jag kan nå domänen via samtliga ISP's? 48h? |
well.. byt bara dns?
öppna inställningar för ditt nätverkskort och kasta in en annan dns-server där.. finns ett otal där ute som uppdateras snabbt och snyggt - bara söka runt lite på google (tror sunet har en som är bra) |
Testade ns.sunet.se (192.36.125.2) men utan resultat..
|
Prova opendns, http://www.opendns.com, så får ni lite filter på surfandet också om ni så önskar (helt valfritt).
|
Det tog 1,5 dygn men nu fungerar det iaf!
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson