![]() |
Hej!
Jag begärde en limit på att kunna ta ut 5000 Dollar med mitt debitkort, och nu svarar banken o säger att de vill ha en avgift på 1,5 gånger pengarna jag spenderar. Det är ju en sjuk summa, skulle jag nu ta ut 5000 dollar per månad så betyder det att de drar av 2500 dollar från mitt konto. Vilket motsvarar ca 18 000 SEK för att jag tar ut ca 35 000 SEK. Vad skall jag göra egentligen? Jag håller på o fixar en schweizisk bank istället för att överföra mina pengar online dit istället. Vad tycker ni andra...? Mvh |
En avgift på 1.5 gånger pengarna? kan ju inte vara seriöst? hadde du sagt 1.5% kanske, men gånger, aldrig, byt bank snabbt eller be dom förklara sig :)
|
Du har ju räknat rätt konstigt i ditt exempel, så du kanske ska förklara vad det egentligen är banken har skrivit.
Om det är 1,5 gånger pengarna tar de 7500 om du tar ut 5 000. Det kostar dig alltså totalt 12500. |
Det är inte så då att om dom ska ge dig ett kreditkort med en limit/mån på 5000$ så måste du ha en säkerhet på 7500$, detta är normalt förfarande utomlands om man inte är kreditvärdig och vill ha "kredit".
//Björn |
Citat:
så var deras senaste mail: did not mean 1.5% of your monthly spend i meant 1.5 times your monthly spend. multiply do not divide. If your monthly spend is 5000 ,then 1.5 multiply by 5000 is 7500. |
Antagligen är det nog som b_andersson skriver, att dom vill ha 1.5 det du tar ut i säkerhet, alltså dom kommer inte ta dom i avgifter och dyligt, men fråga...
Antar att det var du som har frågat denna fråga på flashback också? |
Citat:
Ja, brukar hänga på flashback ibland. Jag har fått svaret o de är exakt som de tidigare nämnts här. Det är som sagt en säkerhetssumma som de lägger in i ett annat konto, dvs en engångssumma som är 1,5 gånger min månads limit. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson