![]() |
|
Tycker ni inte att det var lite väl för lågt pris?
Jag menar 1 miljon SEK och det är tv4 som står som köpare?! En sak till.. ..Det märks verkligen att fyran har börjat satsa på Internet :D |
För det första, har alla här tappat greppet om pengars värde? En miljon är jävligt mycket i mina ögon. Särskilt för en blogg...
Plus att han fick jobbet allting tidigare till trots, och trots att han, i mina ögon, är en medioker kriminalreporter. Man får väl gratulera till en strålande affär... NU låter jag så där trist nedlåtande igen, ja, jag vet... |
Citat:
100 miljoner går för fasen ut på lotta nästan varannan månad. Det finns många sidor och domän som säljs för mångmiljon belopp. Så varför inte just denna sida? |
Jarre: är det verkligen så många svenska sidor och domäner som säljs för mångmiljon belopp i sverige?
|
Det är rätt så billigt faktiskt. Han brukar vara först med en hel del intressanta nyheter och lär ha rätt så många läsare. Han skapar rubriker onekligen, även om det tidigare var i inte alltför smickrande sammanhang så är det ett nyhetsvärde i det också.
Sedan blir han ju anställd också och TV4 brukar inte vara alltför snåla med sina lönevillkor för de som de vill ha. |
Nej, det säljs inte sajter till höger och vänster för miljonbelopp, även om många tycks tro det. Denna blogg har i mina ögon föga nyhetsvärde, men det kan bero på min redan från början negativa inställning till mannen ifråga...
I vilket fall så får en arbetare slita i fyra-fem år för att få ihop detta som lön... Det tycker jag är rätt mycket betalt för en fritidssysselsättning och som gräde på moset får han en anställning, säkert med goda villkor, som påpekats här... |
Omöjligt att uttala sig korrekt om det var dyrt eller billigt utan att ha sett en resultat- och balansräkning.
Kul att de stora mediehusen köper till höger och vänster dock. En dag kanske man blir miljonär på nått av allt skräp man startat :D |
Det finns väl inget som säger att dom är såpass duktiga på att investera utan det verkar vara mycket chansningar i vissa av köpen dom gör och har gjort.
|
Enligt Resume så drog Politikerbloggen in 450 000kr i annonsintäkter från maj-september, vilket måste vara extremt bra för en så "ny" blogg.
//Björn |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson