WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Japp, då var det dax igen! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23605)

MAT 2007-09-14 10:14

Vad skall man säga?
JÄVLA TELEFONKATALOG FÖRSÄLJARE!!!
- De e ju värre än "knacka-dörr-säljare"

Skrev nyss ett arg brev!
Jag antar att det finns fler av oss på WN som har stött på samma grej från Eniro och Lokaldelen etc eller?

Så här skrev jag i alla fall!




Bästa Lokaldelen/torget.se


Vi håller på med att sammanställa en faktura till Er på 150.000:- ex moms.
Eller var det 750.000:- ex moms...
-Ja, vi får se vad Vi väljer!
-Kanske blir det mer?

Jag har fått en faktura från Er: XXXXX belopp att betala 1205:- ex moms..
En faktura Vi aldrig har godkänt eller har överhuvud taget informerats om!

Men jag har en sorglig historia att berätta.

Det som jag minns och även vittnen i vår butik hörde var ett samtal från en mycket påstridig samt otrevlig
säljare som inte accepterade ett klart o tydligt NEJ!

-Vi är inte intresserade av era annonser, samt godkänner endast det som är gratis i er telefonkatalog "Lokaldelen".

Säljaren ringer på nytt någon dag senare och, "babblar" om huruvida "en kund som har 20.000:- på fickan" och inte ser vår
annons i Lokaldelen, då går till företaget "Expert"..
Återigen förklarar jag vårt ointresse, samt att våra produkter inte "krockar" med Experts!
Eftersom säljaren onekligen behöver få in "case" så fortsätter han att "träta" inte heller bryr han sig om att jag påpekar
att jag varken har tid eller intresse för honom P.G.A kunder i butiken!

Jag höjer då rösten och trycker på högtalar funktionen på vår telefon så att de kunder i butiken även hör dialogen!
-Vi är inte intresserade av att betala något överhuvudtaget i Lokaldelen...
-Vi vill ENDAST ha det som är gratis.....
Säljaren verkar Nu äntligen förstå detta och informerar att det kommer att endast införas det som är GRATIS!
-Bra, säger jag, då förstår vi äntligen varandra!

Luren läggs på och jag ber kunderna om ursäkt, över att även de fått stå ut med samtalet!
Tur var att det var stamkunder inne i butiken just då!
Vi har faktiskt diskuterat händelsen flera gånger efteråt, just av den anledningen att det är första gången som JAG
brusar upp och är tvungen att "banka in vett" i säljarens huvud att vi INTE är intresserad av Era tjänster!
Vi är intresserade endast av det som är gratis i Er telefonkatalog!

Vi får dagligen samtal om annonser o dylikt, klara tecken, JA eller NEJ Tack!
-Det räcker för det flesta att man är intresserad.

Jag har aldrig stött på en sådan o proffsigt bemötande!
Er säljare representerar Ert företag tänk på det!


Tyvärr minns jag inte namnet på "mannen" som ringde..
Men han finns säker inskriven i era journaler, om han nu är kvar hos Er, för hos oss skulle hans karriär vara helt slut!

Jag kräver ett svar och även en ursäkt.

Mvh

crazzy 2007-09-14 16:44

nixtelefon?

MAT 2007-09-14 17:12

har nix hemma....
Men det kommer in skit i bland också där!

Men tack ändock!

crazzy 2007-09-14 17:42

får försäljare ringa en om man finns med i nix?

Jonas 2007-09-14 17:50

crazzy: Som PRIVATPERSON får man inte bli uppringd utav telefonförsäljare, och dom skall avsluta samtalet direkt man nämner att man är medlem i nix annars riskerar deras företag "böter".
Som FÖRETAG finns det inget som motsvarar nix-registret (i samma utsträckning), även om det ringer säljare som påstår att dom är det rätta osv. Detta beror mest på att företag får lov att hålla på med reklam till andra företag. (B2B)

Anders Larsson 2007-09-14 20:39

Citat:

Originally posted by Jonas@Sep 14 2007, 17:50
crazzy: Som PRIVATPERSON får man inte bli uppringd utav telefonförsäljare, och dom skall avsluta samtalet direkt man nämner att man är medlem i nix annars riskerar deras företag böter.

Tyvärr är det inte riktigt så bra, det är branschstandard att följa Nix, men absolut inte någon lag. Alla seriösa företag följer det dock.

jonny 2007-09-15 10:16

hemligt nummer sorterar bort dem mycket bättre

Helix 2007-09-15 11:25

Citat:

Originally posted by jonny@Sep 15 2007, 09:16
hemligt nummer sorterar bort dem mycket bättre
Ja, men då ringer då på mobilen istället ..... ;)

Jonas 2007-09-15 11:37

Citat:

Originally posted by Anders Larsson@Sep 14 2007, 20:39
Tyvärr är det inte riktigt så bra, det är branschstandard att följa Nix, men absolut inte någon lag. Alla seriösa företag följer det dock.
Alltså, NIX "bötfäller" telemarketing företaget, inget annat.. Har inte nämnt någon lag eller så.

2cool4school 2007-09-15 11:37

Spelar ingen större roll om man är med i nix eller försöker gömma sig.

När jag jobbade som "manager" så köpte vi listor med info om kunden man ringde, t.e.x namn, ålder, osv. Man pratade alltid med kvinnan i huset.

Om inga listor fanns, så körde vi telefonboken.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson