![]() |
Vad använder ni för statistikprogram och vad rekomenderar ni?
Har själv använt GA lite och är väl hyffsat nöjd. Undrar mest om det finns något bättre? Vill få ut lite mer än antalet besökare och vilken browser dom har... |
Webalizer, tycker det fungerar skitbra.
|
Google-analytics.com måste nog vara det BÄSTA statistikverktyg jag stött på! :)
|
Citat:
|
Finns det något scriptbaserat som klarar av querystrings då?
För annars är det menlöst för mig då hela sajten är uppbyggd på ett fåtal sidor som sedan plockar ur databasen... |
Google Analytics är ju inte godkänt av Tidningsstatistik AB då de levererar felaktiga resultat. Däremot är Webalizer Version 2.01 är ett godkänt trafikmätningsverktyg hos TS (Tidningsstatistik AB).
Detta är svaret som vi fick vid en förfrågan över trafikmätningssystem som passar till TS, alternativet var att köra på en av deras partners lösningar vilket skulle kosta runt 40.000 kronor per år. |
Är inte bara intresserad av att mäta antalet besökare tex. Tycker för det mesta det är ointressant. Vad jag vill få ut är mer användarbeteenden m.m.
Ingen med nåt bra tips? Det behöver absolut inte vara gratis. |
Citat:
Om du vet förståss, eller har länk till sida man kan läsa om detta? Hade varit intressant att veta :blink: |
GA är ju bra då det är enkelt att låta någon annan jämföra med sina egna värden, och att det går att bjuda in folk för en påsyn.
Men mest gillar jag egen-utvecklade statistikverktyg då man kan göra de rapporter och summeringar som man själv tycker är viktigast. |
Jag ber så mycket om ursäkt för ett stort fel som smugit sig in i mitt inlägg. Det är inte alls Webalizer 2.01 som är godkänt av TS utan Awstats.
Jag kommer inte ihåg den exakta anledningen till att de inte godkände Google men det hade bland annat att göra med fel besöksantal och något med formatet på det hela. Ring och kolla. Skicka ett PM så kan du få ett namn och telefonnummer. Nielsen Netratings är väl annars det som är ansett av TS att vara säkrast i sin information. Om man går med i TS så hamnar man automatiskt i KIA index, www.annons.se/kia |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson