WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Crystone personal (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23553)

pokerstjärna 2007-09-12 04:06

Tjena alla på WN!

Är kund hos Crystone sedan mars månad.
Nästan jämt när jag kontaktar supporten via e-post, live chatt funktionen eller telefon så har jag blivit otrevligt bemött.

En händelse för några veckor sedan:

Hej.
Jag heter *** och jag är ägare av *** och min hemsida har nu legat nere i mer än 4 timmar och jag har inte fått någon information om att ni utför någon serverbyte eller liknande, har även tittat på er hemsida under driftstatus men inte hittat något aktuellt, varför ligger min site nere för?

mm, en sekund så ska jag se efter.

Ja, det är som så att det har inträffat något fel på en server som är tvugna att reparera och tekniker är tillsatt på ärendet, din site kommer inom 30min att vara synlig igen.

Jättebra tack för information, men i fortsättningen kan ni försöka att uppdatera "driftstatus" på eran hemsida så att man slipper ringa in?

Ja, absolut jag ska framföra detta.

Tack och en sak till, detta är faktiskt ett klagomål.
Servicen på eran chatt funktion är väldigt väldigt dålig.
Man får inte korrekta svar utan tvingas jämt ringa in till er eller så dröjer det minst 10 min tills någon svarar och när någon svarar så dröjer det ytterligare 10 min tills jag får ett svar.
Jag har faktiskt ett liv också.

Jasså, det visste jag inte om. ( förstod inte vad han menade med det )
Men du behöver inte bli förbannad på mig för att personalen på chatten inte ger dig korrekta svar eller svarar.

Nej det är jag inte heller, jag bara talar om för dig så du vet hur det ligger till och kanske framför det till någon arbetsledare eller liknande?

Vill du klaga så framför den informationen själv till en ansvarig, klick.<_<

:unsure: :unsure: :unsure:

Okej, visst kanske jag var lite jobbig men jag orkar helt ärligt inte ringa in varjegång jag undrar över någonting då dom har en chatt funktion och där det står att den är online.
Kan man inte hantera den ska man inte ha den i bruk så resonerar jag.

Finns mer jag kan ta upp men tycker det räcker med detta!

Vad har du för erfarenheter av crystone"s personal?

Notis: Jag hade en väldigt trevlig samtalston som jag alltid har under hela konversationen.
Och sidan åker ner flera gånger i veckan eller så är laddas den väldigt segt.
Jag startade inte denna tråd för att sitta och anklaga crystone för en massa saker utan det jag skriver är sant och för ren informationssyfte om dom gör så mot flera kunder ( använder en aggressiv eller "jag bryr mig inte" samtalston. )

StefanBergfeldt 2007-09-12 07:36

Dom kanske har gått sin kurs hos vebbhotellet
http://www.vebbhotellet.se/telefondokument.html

jonny 2007-09-12 08:06

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Sep 12 2007, 04:06

Vill du klaga så framför den informationen själv till en ansvarig, klick.

Känns som det borde vara antingen ett mottagande av kritiken och en liten ursäkt istället eller kanske "vänta lite, så ska du få prata med en arbetsledare".

Sen kan man ju råka ut för personer som har dåliga dagar lite varstans.

Jan Eriksson 2007-09-12 08:58

De få gånger som jag har varit i kontakt med Crystone så har det fungerat bra för mig. Trevlig peronal etc. men å andra sidan så är ju även jag en trevlig kund... :)

Låter man otrevlig, sur etc så brukar man få otrevligt bemötande tillbaka (säger inte att pokerstjärnan var det). Några som alltid har en sur supportpersonal (några undantag finns givetvis) är fraktbolagen. Chaufförerna brukar däremot alltid vara trevliga.

Adlibris var jag på och skrev några artiga men sura mail till. Hon som svarade nappade inte på mitt surande utan alla svar där ifrån var trevliga.

Boxers supportpersonal lovar och lovar men håller inga löften. Har blivit lovad bla fri månad men den kom aldrig, att de ska ringa tillbaka men sen ringer de aldrig osv. Pratar ni med Boxer så begär att de skickar ett mail som bekräftar vad de lovar. Tror att Boxer har lagt ut sin support till ett callcenter som är totalt värdelös.

PHREDATOR 2007-09-12 09:25

Jag hade mina "siter" på neno som sedan blev crystone och jag kan kortfattat säga såhär. Efter "flytten" skett så var jag i kontakt med supporten på crystone ett par gånger efter det så ligger inget kvar hos dem.

Jag har alltså inte alls bra erfarenheter, de flesta gånger jag har ringt så har dem inte kunnat svara om om dem kunnat svara så har intresset att hjälpa till och lösa situationen varit väldigt lågt.

weetabix 2007-09-12 09:57

Skickade en enkel fråga för över en vecka sedan, har inte fått svar än. Känns som dom har tagit sig vatten över huvudet med alla uppköp/konsolideringar.

jihoakim 2007-09-12 11:01

"väntar" svar från crystone ang några fakturafrågor som gäller neno-konton. Tjejen i luren tog min mail och telefonnummer och skulle återkomma senare samma dag.. det var väl 1½ månad sen.

Var i kontakt med dom igår ang en enkel liten sak som att koppla en domän till ett neno konto. (som för övrigt man kunde göras enkelt själv från neno-kontrollpanelen tidigare).

Mailar in mitt ärende.. får svar nästa dag på morgonen med det trevliga svaret
"Vad exakt är det du behöver hjälp med?"
jag beskriver exakt vad jag vill ha hjälp med.. lunchen kommer och jag ringer supporten och undrar vad som händer med mitt ärende.. blir lovad att det ska bli fixat, han jag pratar med ska gå direkt till den som har hand om mitt ärende. Timmarna går och klockan blir 17 och jag ringer igen.. då har ansvarig gått hem för dagen.

Får dock tag på han imorse och det löste sig tillslut.

men det är med visst motstånd jag kontaktar dom eftersom man måste ligga på och tjata för att få något utfört.

Så jag kommer flytta alla mina kunder därifrån.. inkl mig själv..

Mats Simonsson 2007-09-12 11:04

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Sep 12 2007, 04:06
Tjena alla på WN
Är kund hos <span class='highlight'>Crystone</span> sedan mars månad.
Nästan jämt när jag kontaktar supporten via e-post, live chatt funktionen eller telefon så har jag blivit otrevligt bemött.
Hej.
Jag heter *** och jag är ägare av *** och min hemsida har nu legat nere i mer än 4 timmar och jag har inte fått någon information om att ni utför någon serverbyte eller liknande, har även tittat på er hemsida under driftstatus men inte hittat något aktuellt, varför ligger min site nere för?
Ja, det är som så att det har inträffat något fel på en server som är tvugna att reparera och tekniker är tillsatt på ärendet, din site kommer inom 30min att vara synlig igen.
Jättebra tack för information, men i fortsättningen kan ni försöka att uppdatera driftstatus på eran hemsida så att man slipper ringa in?
Man får inte korrekta svar utan tvingas jämt ringa in till er eller så dröjer det minst 10 min tills någon svarar och när någon svarar så dröjer det ytterligare 10 min tills jag får ett svar.
Men du behöver inte bli förbannad på mig för att personalen på chatten inte ger dig korrekta svar eller svarar.
Nej det är jag inte heller, jag bara talar om för dig så du vet hur det ligger till och kanske framför det till någon arbetsledare eller liknande?

Okej, visst kanske jag var lite jobbig men jag orkar helt ärligt inte ringa in varjegång jag undrar över någonting då dom har en chatt funktion och där det står att den är online.
Finns mer jag kan ta upp men tycker det räcker med detta
Vad har du för erfarenheter av crystones personal?
Notis: Jag hade en väldigt trevlig samtalston som jag alltid har under hela konversationen.
Jag startade inte denna tråd för att sitta och anklaga <span class='highlight'>crystone</span> för en massa saker utan det jag skriver är sant och för ren informationssyfte om dom gör så mot flera kunder ( använder en aggressiv eller jag bryr mig inte samtalston. )

Hej

Jag heter Mats Simonsson och är delansvarig för supporten på Crystone. Detta sedan en ganska kort tid tillbaka.

Först av allt så vill jag säga att det bemötande du fått i telefon är beklagligt. Det skall inte ske. Jag vill gärna komma i kontakt med dig för att diskutera detta närmare. Skicka dina uppgifter till mig på [email protected] så får vi stämma av för att reda ut vad som hänt.

mvh

Mats Simonsson

Daniel.st 2007-09-12 11:44

Jag har väldigt blandad uppfattning om Crystones support. Allt från obesvarade mail, högljudda gäspningar i telefonen och ointresse till någon som varit helt grym och verkligen varit service-minded. Antar att det handlar om vem men får kontakt med, som på alla andra företag med service eller support på det här sättet.

Mitt tips är att alltid ta namnet på den du pratar med. Detta är bra både om man måste ringa tillbaka för att påminna om något till att försöka hitta de där duktiga personerna man fått hjälp av tidigare och gärna pratar med igen. Om man har lite mer kontakt med dem kan det vara värt att försöka bygga upp en personlig kontakt med någon där som du kan maila eller ringa direkt. Detta gäller väl iofs. alla företag man har kontinuerlig kontakt med.

pokerstjärna 2007-09-12 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Mats Simonsson
Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Tjena alla på WN
Är kund hos <span class='highlight'>Crystone</span> sedan mars månad.
Hej.
Jättebra tack för information, men i fortsättningen kan ni försöka att uppdatera driftstatus på eran hemsida så att man slipper ringa in?

Finns mer jag kan ta upp men tycker det räcker med detta
Vad har du för erfarenheter av crystones personal?
Jag startade inte denna tråd för att sitta och anklaga <span class='highlight'>crystone</span> för en massa saker utan det jag skriver är sant och för ren informationssyfte om dom gör så mot flera kunder ( använder en aggressiv eller jag bryr mig inte samtalston. )

Hej

Jag heter Mats Simonsson och är delansvarig för supporten på Crystone. Detta sedan en ganska kort tid tillbaka.

Först av allt så vill jag säga att det bemötande du fått i telefon är beklagligt. Det skall inte ske. Jag vill gärna komma i kontakt med dig för att diskutera detta närmare. Skicka dina uppgifter till mig på [email protected] så får vi stämma av för att reda ut vad som hänt.

mvh

Mats Simonsson

Ett mail är skickat!

ja så jag är inte ensam om att bli bemöten otrevligt från crystone.
En sak jag har lagt märke till att när man pratar med supporten i telefon så kan dom sitta och äta eller typ jäspa i bakrunden och det är väldigt väldigt väldigt tyst i bakrudnen som att dem satt på något kontor helt inlåsta :ph34r:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson