![]() |
Vi använder Clickatell för leverans av SMS på en webbtjänst och har nu upptäckt att enstaka SMS inte kommer fram. Till en medlem (som har Telia som operatör) har vi skickat totalt 3 st SMS vid olika tidpunkter varav statusen på dessa SMS hos Clickatell är olika.
De två första har statusen Received by recipient medan det senaste har Delivered to Gateway. Det är det senaste som felanmäldes av medlemmen att det aldrig kommit fram. Någon som råkat ut för liknande och nystat vidare i vad det beror på eller någon som vet vad som kan/bör göras? Tack på förhand! |
Om man kollar på statusen på dom så låter det ju som om dom har lämnat Clickatell och gått över i Telias system.
Det första jag skulle göra är ju att kontakta Clicktell och verifera att dom verkligen har hamnat hos Telia om så är fallet så är det ju bara att kontakta Telia och se vad det är som händer hos dom. |
Till största sannolikhet har de inte kommit så långt som till Telia.. Clickatell säljer bulktrafik, kvalitén är därefter. Förmodligen någon rutt som tillfälligt haft problem att terminera in i Telias nät.
Att Telia skulle börja leta efter ett SMS som är skickat från en utländsk SMSC in i deras nät är nog lite att ta i.. :) |
Kan vara abbonenter som bytt operatör. Vi hade problem med detta. Åtminstonde klarade inte Clickatell av detta tidigare (antar att dom bara går/gick på nummerserier...)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson