WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Google Analytics (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23412)

Frazze 2007-09-05 22:29

Måste bara fråga lite om GA här.

Den lilla koden som skall läggas in på sidan för att så att räkna och ta reda på info. om besökarna. Ska den läggas in på alla sidor jag är intresserade av att få statistik ifrån?
Jag har lagt in den på min startsida, men det känns som att den letar reda på alla undersidor automatiskt? Jag kan se undersidor som jag definitivt INTE lagt in den där lilla kodsnutten på nämligen.

chrizz 2007-09-05 22:55

Du ska ha kodsnutten på alla sidor du vill få statistik på, vilket säger sig självt egentligen om du tänker efter.

Hur ska Google Analytics veta att någon besökt en sida där koden saknas? Det finns inget som triggar besöksräknaren ju... inte alla kommer in på sidan via framsidan, och genom att endast ha koden på framsidan så får du heller ingen statistik på t.ex. sidvisningar, hur länge besöket varat, var besökarna kommer in, var de lämnar osv...

Frazze 2007-09-05 23:00

Okej, men hur i hela friden kan jag då se i verktyget drösvis med undersidor där koden inte ligger?

Jag har ex. ett phpBB-forum. Där kan jag i min rapport tom se hur många visningar vissa svar till poster har. Dvs sidan som heter posting.php

j3rk3r 2007-09-06 00:01

Du har nog lagt in koden i en template-del som finns på alla sidor. Då borde ju alla sidor mätas...

Frazze 2007-09-06 01:11

Så var det faktist ja, att man aldrig lär sig. Well, då vet jag hur jag ska göra :-)

Osiris 2007-09-06 11:15

Vore lite jobbigt om man inte hade template och manuellt fick lägga in koden på x00 000-tals filer ;)

Frazze 2007-09-06 11:40

Det är ju bara på forumdelen det finns templates egentligen, i övrigt har ju sidan inte speciellt många undersidor. Men på forumet räcker det väl med att jag kollar av sidor som indexsidan, visa forum och visa ämne.

FredrikNas 2007-09-07 00:33

Någon som vet ifall det går att få analytics att räkna allt på sidan även fejk-subdomäner? dvs subdomäner iform av mod_rewrite. Det är tyvärr ohållbart att lägga in koden på alla sidor, dessutom skulle väl detta betyda att man ändå inte får den i samma graf?

dakire 2007-09-07 05:14

Citat:

Originally posted by Novocain@Sep 7 2007, 00:33
Någon som vet ifall det går att få analytics att räkna allt på sidan även fejk-subdomäner? dvs subdomäner iform av mod_rewrite. Det är tyvärr ohållbart att lägga in koden på alla sidor, dessutom skulle väl detta betyda att man ändå inte får den i samma graf?
Har inte lyckats med det du beskriver. För att se statistik för varje enskild subdomän använder jag AwStats som körs lokalt på servern mot apache-loggen.

Mvh,
Erik

StefanBergfeldt 2007-09-07 07:23

Citat:

Originally posted by Novocain@Sep 7 2007, 00:33

Jag har inte gjort det du efterfrågar, men jag har URLrewriting (kör .NET) på mina sidor, och det är den adress besökaren ser som rapporteras i mina grafer. Vet dock inte hur det fungerar med subdomäner

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson