![]() |
Hej, hade min sida tidigare på ett hotell där man var tvungen att installera PhpMyAdmin själv på servern. SÅ gjorde jag då.
Nu när jag flyttade sidan till ett annat hotell så finns Det redan i kontrollpanelen, men jag vet inte hur jag kan flytta min databas då Är det nån som vet hur jag ska göra och kan ge lite tips? Tack på förhand Davve |
om du har phpmyadmin installerat på din förra så kan du väl kanske exportera databasen som .sql fil? och sedan importera på nya servern.
|
Japp, så långt förstår jag det, men sidan blev bortagen från den gamla servern för ca 1-2 månader sen och det jag har är bara mappen med filer under phpmyadmin och alla andra filer till sidan men inte DB, ingen backup på den heller :(
|
Och den som administrerar servern kan inte hjälpa dig? Inga backuper på databasen?
|
ja alltså har du inga backuper på själva dbn, och din tidigare host inte har backup så är det nog bara att sätta sig och koda om, vad vet jag kanske finns nått program som kan "crawla" din kod och skapa den struktur som behövs, men tvivlar starkt på det.
|
Jag skickade ett mail till det gamla hotellet, får se om de har kvar backup på den. Tråkigt med sånt :(
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson