![]() |
Har kontaktats ett antal gånger angående att lägga in textradsannonser på Aftonbladet.se.
Hur effektivt är det egentligen? jag har kollat runt lite i närmaste kretsen men ingen vill minnas att dom klickat eller egentligen uppmärksammat dessa radannonser som ligger under de traditionella bannerannonserna till höger. De annonser jag syftar på är de som ligger under "nöjestipset, allt för bilen, för henne osv" i samarbete med HR Media. Jag körde ett test på Expressen, den där man köper per timma det gav absolut ingenting så däri ligger frågeställningen, hur har det funkat för er som testat? |
Jag körde också på expressen och upptäckte att det har EXTREMT mycket att göra med hur annonsen ser ut.
En annons vi körde gav 2-3 klick per timma medans en annan gav så mycket som 40-50 klick per timma. Jag tror inte det är prisvärt att köra reklam på aftonbladet. |
Citat:
Ok intressant, hade du annonseringen ungefär samma vid samma tidsperioder, typ måndagmorgon för båda t.ex? Och nä aftonbladet känns för dyrt faktiskt |
Citat:
|
Det var väldigt stor skillnad på annonserna. Här är dom:
https://www.adicate.com/repository/4...0765468750.gif https://www.adicate.com/repository/4...5059218750.jpg |
ja det är inte svårt att gissa på vilken som drog flest klick ;)
|
Citat:
|
Ja, precis, det har ju två sidor. Antingen vill man bygga upp sitt varumärke och synas för många, eller så vill man försöka konverterabesökarna man får och då vill man ha så många som möjligt. Vad som är bäst beror ju lite på hur affärsmodellen ser ut.
Coca-Cola skulle knappast ha nytta av klick, men ha större nytta av att synas medans en mindre sajt elelr webshop har mer nytta av klicken. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson