![]() |
Nu dimper de ner, alla fakturor från loopia (idn) och inte helt oväntat så vill man inte ha kvar alla.
Har redan mailat Loopia och frågat om hur uppsägningen går till, men de verkar ha mycket att göra (inte helt oväntat). Så, någon här som kan svara på om loopias fakturor bara kan ignoreras så att fakturan går ut och domänerna förfaller? Antar att det fungerar så, men om man ska ignorera fakturor då måste man vara säker :) |
inte betala? (inte säker)
|
Det är inga problem.
Jag skickade dem följande svar på fakturan: Citat:
Citat:
|
Nej, det är bara att ignorera varje faktura.
Citat:
|
Ja, men sägas upp är inte samma sak som att trycka på radera i Loopias DNS-administration. I mitt fall är det aktuellt då jag vill behålla en del av domänerna, alltså inte heller bli av med alla på samma faktura. Det var därför jag tog upp det.
|
Enligt en längre argumentation med Loopia då de avregistrerade en domän som de inte fakturerat (och jag därmed inte kunnat betala) berättade de med stor övertygelse att om man tar bort en domän från LoopiaDNS försvinner kopplingen till betalning/fakturering.
Det hjälper inte att lägga till domänen i ett annat LoopiaDNS konto, betalningsinfon är tappad. Med det resonemanget räcker det alltså att ta bort domänerna från LoopiaDNS. |
Citat:
|
"Domännamn i webbhotellskonton behöver aktivt sägas upp innan
de förnyas." Sägas upp innan de förnyas? Vad betyder det egentligen? Se upp , jag trodde också det räckte med att bara låta fakturorna förfalla men det gällde visst bara för de domäner jag registrerat INNAN jag beställde webbhotell, de domäner jag beställt sen jag öppnat webbhotellskonto var det annat med... eller hur det nu var.. kommer inte riktigt ihåg, var ett tag sen, vet bara Loppia är bra på många vis men när det kommer till domänhantering är dom krångliga, tex om man reggat flera domäner på samma datum så kommer dom sen vid nyregistrering åter i klump, så om man vill behålla några och släppa vissa så tvingas man till ett evinnerligt mejlande med dom, bla visade det sig att en .com domän jag förlängt och betalt aldrig registrerades, riktigt dåligt, fick bara bara tillbaka pengarna som kredit på kontot... ...trött.. |
Fick massa domäner på en faktura, och ville bara behålla några. Mailade loopia och de svarade inom 24h att jag skulle skriva vilka jag villa behålal så skulle de skicka ny faktura. De övriga skulel de ta bort direkt (vilket får till följd att allt som finns kopplat till domänen försvinner).
Snabbt och smidigt och bra skött av loopia. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson