WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Neno aka Crystone bra och snabb support.... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22940)

Milad 2007-08-17 14:42

Jag undrar hur det går för de ”gamla” Neno kunder? Hur funkar det tex med supporten och servicen nu när Crystone har tagit över? Några åsikter?

För mig känns det som att Neno har hamnat i ”no mans land” efter det att Crystone har tagit över. För det första så kan vi som är Neno kunder inte ta vara på nyheter, priser och kampanjer som Crystone kör. Sedan har Neno själva slutat att presentera nyheter på sin hemsida och blogg. Så för att försöka få reda på lite information om vad som händer ringer jag och pratar man med den gamla ägaren Johan. Han talar om att han heller inte vet vad som kommer att hända med Neno och kan inte säga något mer för tillfället. Ja, men det känns jävligt tryggt och höra något sånt. Så där står man och väntar på att något ska hända…..

För det andra så gick Crystone ut med att när man tog över så skulle det bli sååååååå mycket bättre med tex supporten som skulle ha öppet längre men även helger. Faktum är att ingen i Crystones supporten kan hantera ärenden som har med Neno att göra förutom att registrera en domän, så vad spelar det för roll hur länge du har öppet då om du inte kan hantera ärendena? Nu måste jag dock tillägga att alla ärenden som sköts av Johan och Erik (gamla Neno owner och domänregistreraren) sköts fint. Men nu när Johan är på semester i 3 veckor till (hade 4 veckor i juli månad också) får man som vanligt ”vänta på den teknikern”. Det är andra gången man väntar på honom och förra gången han kom tillbaka från semester (början av aug) så hade han så mycket att göra så det gick inte att prata med honom utan man fick maila till honom. *suck* *suck* *suck*

För det tredje så har det gått över 24 timmar så har de fortfarande inte hört av sig gällande mitt ärende som jag skickade kl 11:31 igår. Är det höga förväntningar att man bör få support innan 24timmar? Det tycker inte jag med tanke på att billigare webbhotell som B-one, Surftown mm. Svarar snabbare så borde de dyrare också kunna göra det.

Mot all förmodan, skulle någon i Crystone läsa detta så gäller det ärende: KCK-739463

christofer_a 2007-08-17 22:38

Jag fick svar på mailen iaf. från Neno inom 24h.

Men det är klart man är lite orolig för hur det skall gå med servicen.

Alpha 2007-08-18 05:09

Under Neno tiden så fick man svar på natten inom 10minuter :D helt otroligt bra. Har testat den nya supporten en gång tror jag och det tog upp emot 24 timmar. Visst är det också bra, men inte lika bra som fd. Neno. ;)

mvh

Westman 2007-08-18 11:58

Följande blir sett mer generellt men kan vara intressant ändå.

Inom supportverksamhet, oavsett område, så är det ganska vanligt att man har haft en policy som säger svar inom t.ex. 24 timmar men har svarat kanske inom 1 timme för det mesta. När man då ska börja spara pengar för att öka vinsten så justerar man supporten så att den har så att den precis lever upp till policyn vilket ger kunder en avsevärd försämring i svarstider. Det här upplever kunderna som ett problem medans företaget anser att kunder får det som är avtalat.

Båda sidorna har rätt. Kunderna får "sämre" support än tidigare men fortfarande får det den support de betalar för. I de flesta fall så är det alltså kunden som får rätta sig efter avtalet och vill de ha bättre support så kostar det och det är sällan småsummor.

christofer_a 2007-08-18 15:41

Fast om man väljer webbhotell som är lite dyrare så vill man såklart få svar snabbt.

mrnoname 2007-08-21 15:20

Neno har äntligen gått ut med att de blivit crystone... I går kväll byte det ut sin webbsida http://www.neno.se/.

Själv håller jag just på flyttar alla domäner vi har från Neno och till ett annat webbhotell.

Några anledningar:
- Med spam-filtret på har vissa viktiga mail tagits bort. Neno's råd till lösning var att stänga av filtret vilket självklart leder till enorma floder av spam i våra inboxar.

- Ett flertal gånger de senaste månaderna har vi inte kunnat maila ut då neno's servrar blivit listade som spamservrar.

- Fel i mailsystemet som neno inte kunnat lösa på ett halvår:
Vi har 2 medarbetare med emailadressen adam@företaget.se och adam-bertil@företaget.se. Mailar du till adam-bertil@företaget.se så hamnar mailet i adam@företaget.se's mailbox. Neno har bekräftat problemet men ännu inte löst det.

Kan påpeka om att jag varit kund i 2 omgångar hos både Gate9 och nu senare Neno och även återförsäljare. Min personliga åsikt är att det gått rejält utför för Neno sen början av året. Innan var det ett av de bästa hotellen.

Danielax2 2007-08-22 15:25

Någon mer än mig som först nu blev medveten om att de utökat utrymmet till 1gig sen Crystone köpte dem?

Det har väl inte framgått tidigare?

christofer_a 2007-08-22 18:07

Om de nu erkänner att de är Crystone fullt ut varför kostar det fortfarande 199:- att regga en .SE?

jon 2007-08-28 22:44

Ligger som nummer ett i telefonkön sen 15 minuter. Vill gärna ha svar på varför ingen av mina siter fungerar. Det är inte första gången mina siter ligger nere sen de blev Crystone...

Mrnoname: Vilket hotell byter du till?

mng0 2007-08-31 15:39

Personligen tycker jag Neno har blivit sämre när de blev en del av crystone. De som stör mig mest är deras limit på 50 mail / timme. Istället erbjuder de en tjänsten CrystoneNewsletter som man får betala extra för. <_<

Just på grund av detta problem letar jag nytt webbhotell med MSSQL och ASP.NET 2.0, om ni har några tips så skriv gärna här.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson