![]() |
Vad riskerar man om man begär ut domarna och uppgifter på personer som dömt för våldtäkt och sedan lägger ut dem på nätet. Finns det något land där något sådant inte skulle bryta mot lagen och riskeras att tas ned?
|
Jag vet en kille som hängde ut dömda pedofiler och våldtäktsmän, han åkte på att betala 200 000 kronor.
|
varför ska man hänga ut dom? det straffar personerna i deras närhet (familj etc) vilket inte är helt rättvist
Blotta tanken på att hänga ut brottslingar, oavsett brott - är enligt mig så idiotiskt att man borde avlivas för det |
Citat:
|
Citat:
|
Alto? Diggar jag pedofiler? eller vad menar du?
och nej - men dom hänger inte ut namn, adress etc som det innebär att man bifogar då man "hänger ut" någon Dom visar en bild för att få hjälp med att få fast en person - jag anser att uthängning inte är värt det man vill uppnå då andra personer kan tänka sig att använda den uthängdes familj för att hämnas |
Alto, läs vad melin skrivit, han diggar inte pedofiler, han försöker vara resonlig, tänk själv om din bror är pedofil och alla får reda på det? men alla andra i familjen är helt normala och får sedan stå ut med att skaffa sig agrofobi bara för att dom inte kan gå ut ur huset...
|
Ja, det finns väl alltid två sidor.
I vissa stater i USA "hänger man ut" pedofiler och sexförbrytare. Anledningen är att man ska veta vart en eventuell pedofil bor. Man måste även informera sina grannar att man är eller är dömd för sexförbrytelser. Hade jag varit pappa till småbarn hade jag tyckt det var rätt bra om man fick information om man hade någon sexförbrytare bland grannskapet. Sen hur det de moraliska aspekterna man måste ta hänsyn till också som vissa i tråden påpeker. |
Citat:
Har man avtjänat sitt straff så måste man väl ändå vara fri att försöka leva ett liv? I annat fall tycker jag att alla som kört fulla ska vara tvingade att ha en röd saftblandare på sina fordon, alla som snattat/stulit ska bära en skylt där det står "jag har snattat/stulit", alla som torskat för fylla ska ha en skylt med "jag kan inte hantera alkoholen". Mao. brännmärka alla syndare för evigt. Skitsamma att de avtjänat sina straff. Lite väl orimligt eller hur? Däremot att fällda sexualbrottslingar (och även andra typer) anmäler sig till polisen på den ort de flyttat till tycker jag är rimligt. Det sker ju under sekretess och kan verka i preventivt syfte. |
Alto - jag lovar.. hade du sagt det där till mig direkt hade jag planterat om kroppen på dig
Jag har direkt personlig relation till barn som varit utsatta för sexuella övergrepp där pedofilen varit verksam i över 30 år Jag är mot våld - men i det läget så hade jag gärna brytit mot de principerna Men trots att jag har personliga erfarenheter, så vill jag inte att pedofiler hängs ut |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson