WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   One punkt (slut) com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22562)

Zora 2007-08-01 01:28

One.com - man får vad man betalar för.

One.com - Mer upptid än nertid, i alla fall.

One.com - Generösa "pauser" lite närsomhelst.

One.com - Ju fler kockar..

One.com - Även en webbserver behöver semester.

Fyll gärna på, själv är jag så trött att sitter och arbeta emot ett konto som konstant går ner..och sen när man vill skälla lite på de live-support stackarna..då kommer jag inte åt one.com heller, LOL. Allt annat funkar dock!

>> Vilka är bäst på server housing (heter det så fortfarande?) i Sverige idag? :blink:

Spindel 2007-08-01 01:38

Är det hemsidan noob.com du letar webbhotell till?

klein 2007-08-01 02:37

Citat:

Originally posted by Zora@Aug 1 2007, 01:28

One.com - Generösa "pauser" lite närsomhelst.

Fyll gärna på, själv är jag så trött att sitter och arbeta emot ett konto som konstant går ner..och sen när man vill skälla lite på de live-support stackarna..då kommer jag inte åt one.com heller, LOL. Allt annat funkar dock!

>> Vilka är bäst på server housing (heter det så fortfarande?) i Sverige idag? :blink:

Vill man betala 10:- / mån, då får räkna med att kostnader för bolaget att driva tjänsten blir därefter. Inse att skall du ha ett seriöst webbhotell då kostar det mellan 33:- och upp i månaden. Sedan finns givetvis motsatsen, finns en ökänd aktör i borås ,men dom räknas väl mera till skojarsektorn än till webhotell branschen.

Man har väl stött på en del intressanta projekt under åren, roligaste var väl när någon köpte en linuxburk av mej, typ en barebone och körde webhotell på den, han gick vissligen i 9:e klass . Så det finnas alla varianter.. Men även webhotellmarknaden håller väl på att mogna en del, man får väl hoppas att kunderna börja ställa lite mer krav och inte bara låter priset vara avgörande i valet av leverantör.

Några kritertium som undertecknad bruka använd i valtjänster och produkter, kolla upp bolaget. Hur länge har bolaget funnis? Har dom gjort någon vinst? Vad är det för bolagsform? Kan man ringa till bolaget?

Låt gamla "ekonomins" värden även följa med in på internet, dvs ett bolag som bara har mail och 070 nummer som kontaktvägar, kanske inte är lämpligast alla ggr för att sälja produkter och tjänster till just dej eller din arbetesgivare.

Nicklas 2007-08-01 10:02

Citat:

Originally posted by Zora@Aug 1 2007, 00:28
One.com - Generösa pauser lite närsomhelst.

Fyll gärna på, själv är jag så trött att sitter och arbeta emot ett konto som konstant går ner..och sen när man vill skälla lite på de live-support stackarna..då kommer jag inte åt one.com heller, LOL. Allt annat funkar dock

Vilka är bäst på server housing (heter det så fortfarande?) i Sverige idag?

One.com är super dåliga.
Känns som att en egen server är overkill för dig. Vill du ha ett stabilt webbhotell till din webbplats kan jag rekomendera Sajthotellet.com, mycket bra upptid och support.

hnn 2007-08-01 12:03

Du får vad du betalar för......

Tobab 2007-08-01 13:34

One.com - När endast det sämsta är gott nog

Zora 2007-08-01 13:36

Spindeln: Hade jag ägt den domänen hade jag garanterat dedikerat den till dig :)

heh...jo, vet vilka boråsare du menar! Lurendrejeri på elitnivå. Jag tror nog att en egen server är bästa alternativet after all. Vad får man räkna med att linan kostar per månad? Rör sig om max ett 10-tal sajter med relativt lite data ut och med måttliga besöksantal..

Ska spana in sajthotellet...

MrWize 2007-08-02 03:16

Citat:

Originally posted by Zora@Aug 1 2007, 13:36
Ska spana in sajthotellet...
Det tycker jag att du ska göra. Har inte haft en endaste downperiod på den dedicerade server jag hyr där sedan snart 1 år tillbaka.

cya,
/PatrikB

ponting 2007-08-02 12:17

Har haft 2st sajter hos dom sedan 2003 med noll problem.

helene 2007-08-02 15:15

(Försvann mitt inlägg?)

Sedan dec 2004 anlitar jag one.com och har aldrig haft minsta problem med dem, jag är supernöjd. =)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson