![]() |
kan inte så mycket om DNS m.m, så min fråga lyder!
kan jag få min domän tex www. laxskinn.se till en subdomän Tex lax.fisksaft.se så att det blir www. laxskinn.se/forum/fisk/ och inte lax.fisksaft.se/forum/fisk/, vet inte om ni fattar, men jag behöver veta, eller måste man ha ett eget ip? :blink: |
jag antar att man kan göra en fullständig redirect, ja.
Annars kan du göra redirecten på startfilen |
saken är att den ligger på loopia, men jag har tillgång till en hel server( inte jag som sköter den), men där ligger ju www.******. se och jag vill ha den nya på sub.******* .se, det borde väl gå, kan ju inte så mycket om servrar och sånt
|
Servern som din sida ligger på behöver konfigureras och sen behöver DNS uppdateras. Använder du Loopias kontrollpanel är sannolikheten stor att det redan ligger ett wildcard (*) som pekar mot Loopias parkeringssida, ändra denna till samma IP som du har under www - inställningen.
Enklast är troligen att prata med den personen som sköter om den här servern som du har tillgång till. Flera domäner kan dela på samma IP, man använder http 1.1 och webbläsaren skickar en header på vilken sajt den vill nå. Edit: typo. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson