WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Co-location i Stockholm (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22474)

rickardw 2007-07-27 01:56

Hallå

Tänkte ställa en enkel fråga där alla gärna får komma med så många tips dom kan.

Vilka företag erbjuder co-location med serverhall i Stockholm?

Har en 1U rack-server som jag tänkte ställa på co-location och bor i Stockholm. Vill ha möjligheten att enkelt ta mig till servern.

Tack på förhand
Rickard

KryptoniT 2007-07-27 02:01

Har inga erfarenheter av co-location, men dem flesta co-location företagen verkar i Stockholm.

Här är några:

- Proinet
- PRQ
- Banhof
- JX
- Telecity

finns en hel del andra.

Notera att det här är inte rekommendationer från mig utan bara ett urval av leverantörer som finns.

patrikweb 2007-07-27 02:55

Om du endast ska ställa en server så går i stort sätt alla dom stora och bra bort.

Enda stora och bra leverantör är väl Bahnhof då.

kullervo 2007-07-27 03:39

Måste man inte ha egna routrar hos Telecity?

patrikweb 2007-07-27 04:27

Citat:

Originally posted by kullervo@Jul 27 2007, 03:39

Telecity är ett företag som säljer colocation till ISP endast nästan, samt Telecity säljer ingen kapacitet utan du får beställa egen kabel dit du ska få kapacitet.

Björklund 2007-07-27 07:39

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:

Ursprungligen postat av kullervo

Telecity är ett företag som säljer colocation till ISP endast nästan, samt Telecity säljer ingen kapacitet utan du får beställa egen kabel dit du ska få kapacitet.

Telecity säljer inte bara till ISP. De kan självklart leverera access också.
Men man måste hyra minst ett rack. Endast OMX (börsen) kan erbjuda bättre kvalité på hosting än Telecity i Sverige.

jonny 2007-07-27 10:06

Förmodar att Telia erbjuder sina tjänster.

Du har även Admax, Aleborg, Spacedump (shellkonto) och DCS.

Vi har vår sekundära namnserver hos Spacedump och det fungerar klockrent. DCS fungerade halvdant under den tid vi använde deras tjänster.

rickardw 2007-07-27 12:33

Tack för tipsen.

JX:s serverhall ligger väl inte i Stockholm?

Xamda 2007-07-27 12:35

jonasb76 - vad grundar du uttalandet om att endast OMX kan erbjuda bättre kvalitet på hosting än Telecity?

Jag har ingen personlig erfarenhet av OMX hosting, men jag har för kunds räkning noga undersökt Telecitys hosting och efter det valde kunden en annan leveran tör som betydligt bättre mötte kundens krav på såväl säkerhet som tillgänglighet.

Det finns faktiskt mer än ett tiotal företag i Stockholm som kan erbjuda hosting väl i klass med ddet som Telecity kan erbjuda...

JonathanS 2007-07-27 12:55

Aleborg erbjuder inte co-location till nya kunder.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson