WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   våldtäkt(.se) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21700)

melin 2007-06-06 20:24

Som en del kanske sett i en annan tråd så tog jag över våldtäkt(.se)

Och nu tänkte jag be om tips på vad jag kan ha på den sidan (valdtakt.se ägs av Brottsoffermyndigheten och används inte till något, så dit kan jag inte peka den)

Kriterier
Jag vill inte tjäna en krona på sidan, så ingen reklam, inga sponsringssystem eller liknande (iaf ingen reklam som jag får betalt per klick, go-throughs etc).
Innehållet måste vara seriöst och moget (så jag vill inte ha förslag som "porrsida" etc).

Server
Sidan kommer ligga hos Loopia på deras Windows server och ha tillgång till mySQL

Skriv förslag här eller skicka till mig på mailen daniel kråka melinweb punkt com (alternativt i PM här inne)

pitbull 2007-06-06 20:29

Kontakta brottsoffermyndigheten, allehanda kvinnohus mm. och berätta om dina planer samt fråga efter material/information att använda och lägga upp på sidan.

Jag är helt övertygad om att du kommer att få tonvis med material att lägga upp om du gör en seriös presentation och sida för detta.

Lycka till!

/S

Jan Eriksson 2007-06-06 20:31

En sida som berättar alla steg vid tex en anmälan, hur en undersökning och rättegång går till. Hur man ska agera som vän, släkt, partner etc. Ett forum där de som är offer, vänner, släkt och partner kan skriva och fråga saker och andra som har varit i liknande situationer kan berätta om sina erfarenheter. Länkar till andra sidor som tar upp detta.

autosvar 2007-06-06 20:33

Citat:

Originally posted by melin@Jun 6 2007, 20:24
Som en del kanske sett i en annan tråd så tog jag över våldtäkt(.se)

Och nu tänkte jag be om tips på vad jag kan ha på den sidan (valdtakt.se ägs av Brottsoffermyndigheten och används inte till något, så dit kan jag inte peka den)

Kriterier
Jag vill inte tjäna en krona på sidan, så ingen reklam, inga sponsringssystem eller liknande (iaf ingen reklam som jag får betalt per klick, go-throughs etc).
Innehållet måste vara seriöst och moget (så jag vill inte ha förslag som "porrsida" etc).

Server
Sidan kommer ligga hos Loopia på deras Windows server och ha tillgång till mySQL

Skriv förslag här eller skicka till mig på mailen daniel kråka melinweb punkt com (alternativt i PM här inne)

Länksida som innehåller relevanta länkar och telefonnummer för offer, anhöriga och faktiskt även möjligtvis förövare. I det sistnämnda fallet ska det vara till organisationer eller vård som hjälper personer som utsätter andra för övergrepp och som insett att de vill sluta. Om du nu ska ha något textinnehåll bör det betona att en person som utsatts för övergrepp/våldtäkt ska söka hjälp för både sin egen (för att få stöd och hjälp) och för andras skull (så inte fler blir utsatta) och hur det ska gå till. Håll en lågmäld ton och gör det enkelt att hitta information.

shampoodle 2007-06-06 20:47

titta på flicka .nu
den är en seriös sida med mer än just detta ämne men kan kanske inspirera

jonny 2007-06-06 20:52

Glöm inte kategorin påstådda förövare. Det förekommer trots allt en del anmälningar om våldtäkter av olika anledning som verkligen inte är våldtäkter. Och nu syftar jag inte på "men hon sa att hon gillade gruppsex, så det är det väl ok om vi är ett fotbollslag som har kul med henne en kväll".

design.se 2007-06-07 10:59

Att man blir peppad att framför allt anmäla händelsen. Många offer skäms och vill bara glömma, förhoppningsvis kommer fler att anmäla ett sexövergrepp pga din site.

Stort lycka till, you can make a diffrence!

seo-sweden 2007-06-07 11:34

Info + forum. Att få prata av sig lite i ett forum är nog det som skulle kunna lindra smärtan något hos offren.
Impad av din välvilja.

autosvar 2007-06-07 13:28

Citat:

Originally posted by melin@Jun 6 2007, 20:24
Om det nu skulle gå att få in pengar genom exempelvis sponsorer utan att det blir en etisk och moralisk konflikt så kan faktiskt pengarna oavkortat gå till någon fond eller organisation som arbetar med att stödja offer, vårda förövare eller förebygga våldtäkter.

melin 2007-06-07 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Ursprungligen postat av melin

Om det nu skulle gå att få in pengar genom exempelvis sponsorer utan att det blir en etisk och moralisk konflikt så kan faktiskt pengarna oavkortat gå till någon fond eller organisation som arbetar med att stödja offer, vårda förövare eller förebygga våldtäkter.

Då är det nog enklare att visa hur man kan bidra till t.ex Brottsofferfonden

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson