WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vi bränner 80 miljoner i timmen på porr. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21482)

Mats 2007-05-25 16:53

För den som i sin vildastte fantasi trodde att sex inte säljer så kan man läsa följande på Expressen.

...Dessutom visar den att 28 258 internetanvändare i sekunden porrsurfar och att det dygnet runt, varje timma söks efter orden "sex" och "porr" inte mindre än 1 339 000 gånger på internets alla sökmotorer...

Känns som man valt rätt bransch :)

// Mats

patrikweb 2007-05-25 17:09

Finns det någon statistik över åren som har varit?

Nu när internet finns så finns ju all porr att få gratis, så ökandet av porr måste ha ökat massor samtidigt som försäljningen gått ner lite?

Westman 2007-05-25 17:20

Tillgängligheten av porr är oslagbar. Vem som helst kan inom ett par sekunder se hårdporr film via webbläsaren och mycket av det är dessutom piratkopierat. Varför är inte porrindustrin galjonsfigur i kriget mot piratkopiering? Troligtvis för att de tjänar jäkligt bra med pengar och vill inte spendera dem på att bekämpa något som i slutändan ger dem mer kunder. Jag skulle vilja ha en debatt mellan porrindustrin och mpaa eftersom mpaa anser att de måsta jaga privatpersoner medans porrindustrin väljer en helt annan väg och ingen kan säga att mpaa:s medlemmar tjänar mer än porrindustrin, sist jag såg siffror så var lönsamheten på porr avsevärt högre än på något annat.

Där har MPAA lite att fundera på.

Westman 2007-05-25 17:24

För övrigt så är porr ett fult ord i Sverige och det politiskt korrekta etablissemanget ser ned på t.ex. porrmässor. Däremot får Moore och FHM segla runt obehindrat med sina illa dolda mjukporrsarrangemang. *suck*

Hofvet 2007-05-25 17:30

Citat:

Originally posted by patrikweb@May 25 2007, 16:09
ökandet av porr måste ha ökat massor samtidigt som försäljningen gått ner lite?
Jag läste på lite om det här förut och såg att porrkonsumtionen alltid varit rätt konstant i förhållande till folkmängden. Vi blir alltså inte särskilt mycket kåtare, eller mer avtända utan förbrukar porr i förhållandevis samma mängd som syre, vatten eller kanske kläder. Internporren däremot har ökat. Men så vet jag inte om man verkligen kan påstå att det finns så många besökare att dela på om man jämför med hur många porrsiter det finns, helt sjukt många, över hälften av internet är väl porr eller hur är det?

Däremot sexleksaksindustrin, det är annat verkar det som, relativt liten konkurrens i en marknad med enorma marginaler. Eller, Mats?

Hofvet 2007-05-25 17:38

Citat:

Originally posted by Westman@May 25 2007, 16:24
För övrigt så är porr ett fult ord i Sverige och det politiskt korrekta etablissemanget ser ned på t.ex. porrmässor. Däremot får Moore och FHM segla runt obehindrat med sina illa dolda mjukporrsarrangemang. *suck*

Enkelt. Gemene man tycker att porr är snuskigt men samtidigt att mjukporren som står ovanför kalle anka i tidningshyllan är OK. Politikerna vill ha mandat och anammar åsikten i sin politik.

Jag skulle inte skryta om att jag varit på porrmässa, inte grannen Svensson heller.

FredrikMH 2007-05-25 19:12

Citat:

Originally posted by Mats@May 25 2007, 15:53
För den som i sin vildastte fantasi trodde att sex inte säljer så kan man läsa följande på Expressen.

...Dessutom visar den att 28 258 internetanvändare i sekunden porrsurfar och att det dygnet runt, varje timma söks efter orden "sex" och "porr" inte mindre än 1 339 000 gånger på internets alla sökmotorer...

Känns som man valt rätt bransch :)

// Mats

Att du valt rätt bransch visste vi alla sedan innan. Gottegris :P

Mats 2007-05-25 19:27

Citat:

Däremot sexleksaksindustrin, det är annat verkar det som, relativt liten konkurrens i en marknad med enorma marginaler. Eller, Mats?
Konkurrensen i Sverige är relativt stor till konsument, det finns väl drygt 200 internetshoppar bara i Sverige som säljer till konsument. Av dessa så är nog 80% shoppar som tror att "bara jag öppnar en sexshop" så blir jag miljonär. Det har visat sig att det öppnar ungefär lika många som det slår igen årligen så dessa småshoppar utgör väl inte den största konkurrensen. Vi är väl ett 20-tal i landet som lever på våra verksamheter helt och hållet.

Den stora konkurrensen tror jag kommer att komma hos ex. Ellos, Haléns, Hobbex, Cdon, Ginza m.fl som också upptäckt att vi jobbar med bra marginaler. Samtidigt tror jag på en självsanering i branschen i Sverige och om 5-6 år tror jag att vi kommer att vara max 10 renodlade sexshoppar plus ovan nämnda kläd och musikbutiker.

Citat:

Att du valt rätt bransch visste vi alla sedan innan. Gottegris
Det är sällan jag klagar heller ;)
// Mats

knullis 2007-05-26 12:59

tja

Är inte själv i leksaks branchen men ändå i porrbranchen. har själv valt att inte handla med fysiska varor överhuvudtaget utan lägga min tid på att sälja virtuella tjänster /Annonsplatser .
80 miljoner i timmen skulle va roligt och veta hur många kr av dem som svenskarna spenderar.
Vad kommer till att många av dem som startar sexbutiker tror att de automatiskt ska sälja massa så fort de får upp sin leksaksbutik.. haha jaa det stämmer faktiskt.

Sen finns även dem som aldrig tänkt och skapa sej en heltidstjänst inom det heller utan bara startat en shop och ha som inkomst vid sidan om.
Känner ett stort gäng sånna sexleksaksbutiksägare.

Och jaa sortimentet hos hobbex ,ellos m.m. verkar växa för varje år de borde väl även kunna hålla ner priserna då de säljer stora mängder.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson